Ugrás a tartalomhoz
dec. 29. 2013

Ő a mi Hősünk: Sebestyén Dávid átváltozása

Újabb jelentkezővel bővült a BeforeAfter rovatunk, ahol ezúttal Sebestyén Dávid mesél az átváltozásáról. Dávid 6 éve foglalkozik a testépítéssel, így ez idő alatt sok tapasztalatot szerzett és a kérdéseink alapján több hasznos tanácsra is kitér.  

valt.png

Pár mondatban be tudnád mutatni Magad?

Sebestyén Dávid vagyok, 19 éves és Hatvanban élek édesanyámmal és édesapámmal egy családi házban. Igazából mindig is energikus voltam kiskoromban is (akkor valószínűleg a jóval több bevitt kalória mennyiség miatt :D). Nagyon sokáig görkoriztam ilyen extrémebb módon, illetve különböző küzdősportokat is kipróbáltam. Ennek ellenére túlsúlyos gyerek voltam egészen 11-12 éves koromig, amikor elegem lett és kezembe vettem az irányítást. Elég érett módon, ami mái napig meglep, persze sok támogatást kaptam.

Mióta foglalkozol a testépítéssel / fittness-el komolyabban?

12 éves korom óta foglalkozom a testépítéssel, tehát 5-6 éve van az életemben, komolyabban 2 éve foglalkozom vele táplálkozás és életvitel téren is. Eleinte küzdősport kiegészítésnek indult (versenyszerűen thai-boxoltam.) Azonban a kiegészítésből lett a fő sportág!:)

Miért kezdtél bele, mi motivált?IMG_20130616_124417.jpg

A megfelelés, nem másoknak, hanem csakis magamnak. Illetve belül mindig is éreztem, hogy nem úgy kellene kinéznem, ahogy kinéztem, mindig is hasonlítani akartam a kicsit izmosabb és sportosabb srácokra, nem azért, mert jól néznek ki, hanem mert jó lehetett abban a bőrben élni (jó is :) ) Mára már megváltozott a szemléletem. Motivációt a visszajelzésekből és a gyakorlatok illetve az edzés okozta örömből merítettem. Már egész fiatalon dicsértek és bátorítottak, az első év után éreztem, hogy ezt kell csinálnom.

Milyen magas vagy most és hány kiló? Mennyi a testzsírod?

173cm vagyok és 88 kg. A testzsír százalékom nem mérem, de kb 12-14% körül lehet, van egy pont a tömegnövelés szakaszában, amikor visszább veszem a szénhidrátot, hogy elkerüljem a formán kívül esést. Mindig tartani próbálok egy bizonyos formát annak érdekében, hogy diétánál ne legyen annyira keserves a dolog.

Mit tartasz a legjobbnak benne?

A legjobb dolog benne a küzdés,az akarat és az elszántság kamatoztatása más téren(tanulás,munka.) És persze mások dicsérete, öröme, segítése, motiváció és a tanultak átadása. Na meg persze a munka gyümölcse és az izmok felpumpálása sem egy utolsó szempont:D

Mit tartasz a legrosszabbnak benne?

A legrosszabb dolognak a sok tudatlan ember miatt megkapott kritikát és megbélyegzést tartom. Edzés téren nincs rossz, ez a jutalom és felüdülés egy nap végén.

Mint minden, ez is lemondásokkal jár. Mennyire sínyli ezt meg az életed (bulik, szociális elfoglaltságok, magánélet).

Igen sok lemondással jár. Diétánál mindenképp, nincs buli vagy éjszakai csavargás, bár én ezeken már túl vagyok és benőtt a fejem lágya, így nem sínylem meg. Néha. Tömegnövelésnél pedig belefér a buli ritkán. Például szülinapomkor illetve az épp aktuális szilveszterkor, nem tagadom én is bulizok, előfordul. Kellemetlen része még az mikor vendégségbe megyek, és ha diétázom előfordul, hogy nem eszek semmit sem az ünnepi kosztból, kibontom a kis csirkemellemet az asztalnál és kellemetlenül érzem magam, de bevállaltam, ez van. :)

Mi a munkád? A munkahelyeden mennyire reklámozod a hobbid és hogy tolerálják ezt?

Még tanuló vagyok, Gimnáziumba járok. Nem reklámozom, de mindenki tudja, hogy ezzel foglalkozom, sok osztálytársam kér/kért tanácsot, egyik kedves barátom is aki 20kg-t ledobott a segítségemmel és elég kis formás kezd lenni a srác. A kajacipelésem is megszokták, elértük azt is , hogy néha ők érzik magukat kellemetlenül a szendvicsekkel.

Mi a kedvenc gyakorlatod?

Fekvenyomás

Melyik gyakorlatot utálod a legjobban?

Felhúzás

Mit érzel eddigi legnagyobb sikerednek?

Azt, hogy 2 ember is a szemembe mondta hogy én vagyok a példaképe, és ennél jobb dolog a világon nincs, ennél nagyobb siker nekem 19 évesen nem kell. A testépítésben sajnos még nem értem el sikert, de ami késik, nem múlik remélem. ( INBA Magyar Bajnokság 4.hely, sajnos a versenyre bevizesedtem, pedig jól alakultak a dolgok, stressz vagy valami, nem tudom, de a következőt odarakom! )

Mi a kedvenc ételed?

Extra Sombrero pizza, illetve hortobágyi húsos palacsinta és a mákos muffin.

Fogyasztasz táplálék kiegészítőket? Ha igen, akkor miket?

Jelenleg tejsavó koncentrátumot iszok, csokis ízűt. Multivitamint, C és D vitamint fogyasztok. Előfordul, hogy unnamed (2).jpgedzés előtti energizálóhoz is nyúlok. Főleg láb edzésénél.
Diétánál esszenciális aminosavakat fogyasztok és vitaminokat.

Ha választanod kellene a szex és a gyúrás között az életed hátralévő részében és csak azt
csinálhatnád, amit választottál, melyiket választanád?

Neeeeee. Valószínűleg a nők mellett vallanék álláspontot és a szexuális élet mellet. Eljárnék futni vagy pingpongozni. Szerencsére nem kell választanom, egyébként szerintem sokáig gondolkodnék.

Mi volt eddig a legnagyobb súly, amit meg tudtál mozgatni és milyen gyakorlat közben?

150kg, fekve nyomás

16. Van példaképed?

Konkrét példaképem nincs és nem is volt. Inkább sok olyan ember van, akire felnézek. A sportban elért eredmény nekem kevés. Kell lennie mögötte egy olyan emberi lénynek és tetteknek, amivel tényleg elismerésre méltó az illető. Például nekem sok erőt adott Nick Vujicic aki kéz és láb nélkül született mégis élvezi az életét és erőt ad másoknak!


Köszönjük Dávidnak, hogy megosztotta velünk a testépítésben elért sikerét és sokunkat motivál ezzel! :) Ha úgy érzed, hogy Te is szeretnéd a BeforeAfter-ben megmutatni azt, amit hónapok vagy évek munkája alatt értél el a fogyás / testépítés terén írj nekünk: bodybuilding.blog.hu@gmail.com.

Akik már átváltoztak: Nagy Tamás, Szénási Tibor, Keserű Kornél.
Kérdezz tőlük vagy tőlünk, ha segítségre vagy tanácsra van szükséged: http://ask.fm/bodybuildingblog

süti beállítások módosítása