Imádom, mikor reklámplakátokon sokkolóan izmos, extrém szálkás, nedvesen csillogó testű fickók félhomályban vadállatként csapkodják a kötelet és ömlik róluk az izzadtság! Farkasként merednek előre, mert ők nagyon oda bírják tenni magukat. És az egész azt sugallja, hogy neked is ezt kell csinálnod, ha igazán férfias, vagy egészséges akarsz lenni. Ezt jelenti a sport.
Július 17-én adták ki DVD-n a Ronnie Coleman-ről szóló dokumentum filmet. A 93 perces filmben a nyolcszoros Mr. Olympia testépítő életét láthatjuk. Főként a jelenről szól és arról, hogy Ronnie milyen kínkeservesen éli meg a mindennapjait fájdalmai közepette. A filmben vannak visszautalások a múltjáról is, például arról a fordulópontról, amikor Jay Cutler 8 év után letaszította a trónról. Nyilatkoznak benne olyan neves testépítők mint Kevin Levrone vagy Shawn Ray. A filmben megszólal Ronnie ortopéd szakorvosa, aki részletesen elmondja a testépítő gerincproblémáit.
A fehérje az egyik legalapabb fitness-táplálékkiegészítő. A testépítők tonnaszám borítják magukba, az alakformálók is be-be dobnak pár grammot egy héten belőle, és sokan csodálatos fogyasztószerként beállítva isszák a példás diéta helyett, hogy utána két órával lelkiismeretfurdalás nélkül ehessenek egy szelet Sacher-tortát. A probléma nem is az, hogy fogyasztják az emberek, hiszen számos pozitív hatással bír, a gond inkább az, hogy néhány cég az emberi tudatlanságot és a marketing csodálatos eszközeit kihasználva már-már aranyáron árulja azt, ami egyébként hihetetlenül olcsó.
Egy gyár, mindenek fölött
Először is tisztázzuk, hogyan kerül a fehérje az asztalra: Ha azt hiszed, hogy minden cég, ami fehérjét árul az fehérjét is gyárt, nagyon tévedsz. A fehérjepor előállítása kiforrott és összetett technológiát igényel, amit vajmi kevés cég (még a legnagyobbak sem) engedhetnek meg maguknak, és hát miért is tennék? A tejfeldolgozó üzemek úgyis elkészítik az alapanyagot, a tejsavófehérje koncentrátumot, amit aztán tonnaszámra adnak el olcsóért. A sztori itt még nem is ér véget, hiszen a gyártó a megrendelő (nevezzük fehérjepor márkának) kérésére olyan ízben, és olyan plusz adalékokkal (vitaminok ,emésztőenzimek, színezők) állítja elő a kész fehérjeport, ahogy a megrendelő szeretné. Ilyenkor a gyárból a késztermék vicc áron kerül ki, hogy aztán a fehérjepor márka hülyére keresse magát rajta.
A kreatin az egyik legkeresettebb étrendkiegészítő a fehérjék után, hiszen még az is valószínűleg hallott róla, aki új a testépítés, fitness világában. Miért olyan nagy a felhajtás a kreatin körül? Ha nagyon egyszerűen szeretnénk megfogalmazni, akkor segít leküzdeni a fáradtságot az edzés során, így hosszabb és intenzívebb munkát tudsz végezni, ami miatt nő az erőd, és az izomméreted is.
Hallottál már az EMS technológiáról? Az elektromos izom stimulációs tréning, röviden EMS az elmúlt évtizedek fejlesztéseinek eredménye. Speciális igények kielégítésére fejlesztették ki, az edzés hatékonyságának növelése érdekében, valamint rehabilitációs célokra. Ez az eszköz a csontokat, porcokat, ízületeket kímélve képes az izmok edzésére külső ingerek hatására. Ez az alapja az EMS technológia innovációjának. Az így kapott stimulációnak hála az izmok összehúzódnak, és fokozottabb igénybevétel jön létre, így kevesebb idő alatt, sokkal intenzívebb edzésben lehet részed, legyen szó kardiózásról, vagy szabad súlyos edzésről. Az edzés során csak egy valamit kell tenned: felvenned a Nano Fitness BIRO ruhát, a többiről az impulzusok és a trainered gondoskodik. A napokban beugrottunk a NANO Fitness BIRO egyik termébe, hogy megnézzük hogyan is működik ez a ruha, és kifejezetten kellemes, bizsergető élményben volt részünk. Az elektromos stimuláció legalább annyira veszélytelen, mint amennyire hasznos. :) Lustáknak, időhiányosoknak, vagy azoknak, akik valamilyen sérülésből szeretnének felépülni pedig kifejezetten kötelező. Nézzétek meg a videót, amiben Simon Szimi IFBB világ- és többszörös bikini fitness magyar bajnok mutatja be a NANO Fitness BIRO ruhát, amivel még a narancsbőr is belátható időn belül eltüntethető.
Egy brazil lágy (név szerint Marcelle Mancuso) annyira szerencsétlenül járt a függeszkedős felülés közben, hogy a nyakát törte. Komolyabb helyeken függőcsizmát használnak az ilyen gyakorlatokhoz, de a Marcelle által látogatott teremben úgy gondolta a nagy tudású személyi edzője, hogy elég lesz, ha néhány fitness szalaggal köti át a delikvens lábát.
Elgondolkodtál már azon, hogy miből élnek a testépítők és a fitness-es csajok? Régen egy testépítő rosszabb esetben egy építkezésen kezdte a napot, vagy az esti edzés után egy diszkó bejáratához ment, hogy aztán ott álljon reggel hatig, vagy legalább addig, amíg az utolsó vendég is annyira leitta magát, hogy saját magán kívül nem tudott már másban kárt tenni. A gyúrás aztán idővel sikersporttá kezdett válni és a profikká válók végre ledobhatták a megélhetési fizikai munka láncait és átnyergelhettek más pénzszerzési formákra: Az egyik ilyen legfontosabb bevételi forrás a támogatók / promóterek beszerzése lett: A testépítőnk reggel elment leedzeni magát, délben megfőzte a csirkemell rizsét, aztán átbattyogott valamelyik nagyobb cég főhadiszállására, hogy ott megbeszélje, hogy adott hónapban hogyan fogja promótálni az éppen aktuális fehérjegyártó és egyéb táplálékkiegészítőket előállító cég termékeit. A munkája immár az lett, hogy hatalmas márkajelzésekkel ellátott pólókat hordjon, ahol tud, ott brand-elt shaker-ből igyon, és ha valamilyen úton-módon, de kamera elé került, akkor minden második szava a promótálójának neve legyen.
Aztán jött a közösségi média
Ami jól felforgatott mindent. Új hirdetési és megjelenési formák kerültek a köztudatba és a gyártók joggal akarta k lecsapni ezekre, hiszen az emberek immár - hanyagolva a TV-t és a rádiót - Facebook-on, Instagram-on és egyéb közösségi média felületeken szívták magukba az inspirációt. A már régóta hirdetési felületként működő testépítőknek pedig lépni kellett és fel kellett venni a fonalat. Az Instának "hála" a fenékmutogatás és bikiniben való libegés világhódító útjára indult és az éhes szemeket kiszolgálva gyakorlatilag letarolta a piacot. Napjainkban egy közismert magyar fitness-es akár 30-50, de 100 ezer forintot is bezsebelhet egy jól sikerült képért, amin nem csak a Fibonacci számsornak is megfelelő idomai, de az adott promócióban résztvevő cég termékei is szépen el vannak helyezve.
A magunkfajta testépítők rengeteg fehérje kóstolásán vannak már túl. Kívülről fújjuk az összes csoki-variácót, álmunkból ébredve is meg tudnánk mondani, hogy ki gyártja a legfinomabb epres fehérjét és már az illatáról is meg tudjuk tippelni, hogy kihez tartozik az éppen kóstolt banános keverék. Ennek vége, jöjjön valami igazi újdonság! Jelentkezz, és legyél Te a legújabb titkos összetevő!
Bejutottunk egy hamisítatlan boszorkánykonyhába, ahol a jövő zamatai születnek, és abban a megtiszteltetésben lett részünk (nem csak nekünk, de Neked is!), hogy első kézből kortyolhatunk bele a 2018-as év legizgalmasabb ízeibe, amik még nem találhatóak meg a boltok polcain.
A fehérjetermékeket fogyasztók érdeklődése az ízek iránt nagyon változó. Az eltökélt testépítőknek másodlagos az íz, nekik inkább a fehérje összetétele, „hatékony” beépülése a legfontosabb. Az „amatőr kondizók” és az alkalmi fogyasztók körében sokkal nagyobb jelentősége van az italok, fehérjeszeletek ízének, élvezeti értékének. Noha az előbb leírtak általánosítások, hiszen minden fogyasztónak egyedi, specifikus ízlése van. Van aki imád bizonyos ízeket, de van, aki egyenesen a falnak megy tőlük, és lássuk be, hogy nem mindegy, hogy olyat ízű fehérjét iszunk naponta háromszor, amit imádunk, vagy amit utálunk.
A szakmai oldalról megközelítve fontos, hogy az 5 dl ital elfogyasztása milyen élményt nyújt az edzőtermek királyának. Ha ízlik neki, megszereti, a jóleső, pozitív érzés az agyon keresztül befolyásolhatja a biokémiai folyamatokat, és hatással lehet az edzés hatékonyságára is.