A fehérjetermékeket fogyasztók érdeklődése az ízek iránt nagyon változó. Az eltökélt testépítőknek másodlagos az íz, nekik inkább a fehérje összetétele, „hatékony” beépülése a legfontosabb. Az „amatőr kondizók” és az alkalmi fogyasztók körében sokkal nagyobb jelentősége van az italok, fehérjeszeletek ízének, élvezeti értékének. Noha az előbb leírtak általánosítások, hiszen minden fogyasztónak egyedi, specifikus ízlése van. Van aki imád bizonyos ízeket, de van, aki egyenesen a falnak megy tőlük, és lássuk be, hogy nem mindegy, hogy olyat ízű fehérjét iszunk naponta háromszor, amit imádunk, vagy amit utálunk.
A szakmai oldalról megközelítve fontos, hogy az 5 dl ital elfogyasztása milyen élményt nyújt az edzőtermek királyának. Ha ízlik neki, megszereti, a jóleső, pozitív érzés az agyon keresztül befolyásolhatja a biokémiai folyamatokat, és hatással lehet az edzés hatékonyságára is.
A fehérjeitalok élvezeti, hatékonysági, egészségügyi kérdéseit talán úgy közelíthetjük meg a legjobban, ha azt a jól ismert és széles körben elfogadott táplálkozási megközelítést alkalmazzuk, amit általában a „táplálkozz változatosan, azt edd, amit szeretsz, csak jóízű ételt fogyassz, lehetőleg helyben megtermelt, szüleid, nagyszüleid által is fogyasztott élelmiszert egyél”- gondolatkör takar. Ezt szakmai szemmel úgy fordíthatjuk le az ízek kérdésére, hogy:
1. lehetőleg olyan széles íz kínálat kell a boltokba, amiből a fogyasztók kedvükre válogathatnak
2. fontos, hogy az ízek változatosak és szerethetőek legyenek
Ilyenek a gyümölcsízek, hazaitól az egzotikus gyümölcsökig. Nagyon trendi és hasznos mert a nyers fehérje ízeket is jótékonyan elfedi. Ilyen ízek lehetnek az íz-mixek mint például szilva-kékszőllő-áfonya csodálatos keveréke, az olyan trópusi gyümölcsök keveréke, mint a banán-kivi, vagy hogy egy vadabbat is említsünk: a BCAA világába illeszthető lime-qumqat.
Ne feledkezzünk meg az úgynevezett "barna ízekről” sem, mint csoki, karamell, mogyoró és a kávé.
Ezeken felül pedig ott vannak az összetett ízek: sajttorta, ír krém, zabione vagy egy extrém, mint a desszert kóla ( cola-kávé-tejszín-vanilia) és a „savanykás,fermentált,sósba hajló ízek”, mint yoghurt, yoghurt-citrom. Ezek hasonlóak mint tejipar által gyártott ivójoghurtok .
Folytathatnánk a sort hogyan fejlődhet tovább az íz kínálat , az ízeknek csak a gyártók költségvetése szabhat határt. A Frutarom Etol aromagyártó, a majd százéves fejlesztői, gyártói tapasztalatával kiemelten foglalkozik a legjobb ízek, íz kombinációk megtalálásával. A cél egyszerűen megfogalmazható: megfelelni a fogyasztók ízlésének, nagyon finomat gyártani , követni a globális trendeket (és ezeket a hazai ízekkel kombinálni) és megpróbálni a majdnem lehetetlent: trendet diktálni .
Néhány nap múlva egy online kóstoltatást hirdetünk meg, mert kíváncsiak vagyunk a véleményetekre és reakcióitokra. A kóstolás során néhány szerencsés jelentkezőhöz postán érkezik egy csomag, ami fehérjeporokat fog rejteni három érdekes ízben: caramel dream / karamell álom, floating island / madártej, chai latte / fűszeres tejes tea. A kóstolás után egy online kérdőíven várjuk majd az észrevételeiteket, az online kérdőívet kitöltők közül 3 főt sorsolunk ki, akik 2 kg tejsavó fehérjét nyerhetnek! A kóstolás értékelését egy cikkben is közöljük, úgyhogy mindannyian megtudhatjátok, hogy mire gerjednek a bodybuilding.blog.hu olvasóinak ízlelőbimbói. Ha sikeres lesz ez az akciónk, további érdekes, különleges, estenként abszurd ízekkel folytatjuk a sort. Figyeljétek az oldalt, mert hamarosan indul a jelentkezés!
Az ízekről a Frutarom Etol gondoskodik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.