Ugrás a tartalomhoz
már. 17. 2014

Ő a mi Hősünk: Csordás Viktor átváltozása

389169_445624948860181_2132950388_n.jpgIsmét jelentkezünk BeforeAfter rovatunkkal, ahol most Csordás Viktort kérdeztük átváltozásának titkáról, aki egyúttal szinte a végsőkig kimeríti rovatunk jelentőségét, hiszen a testépítésnek egy konkrét oldala ejtette rabul:  a kiinduló, kezdő állapot és a végső, ha nem is legvégső pontja(mert, mint tudjátok Mi testépítők sohasem leszünk magunkkal elégedettek) és legvégül a kézzel fogható sikerek:

Magában a testépítésben pontosan a topik neve fogott meg: „Before-After” , az, hogy az ember egyszer így néz ki , egyszer pedig úgy. (Tömegnövelésre, szálkásításra gondolok)
Céljaim: Az elsődleges célom az volt, hogy minél többet tudjak fogyni és ezt sikeresen elértem. Általános iskolás korom óta kövér gyerek voltam és 2,5-3 éve volt az, amikor azt mondtam, hogy ÁLLJ! Szégyelltem magam, nem kaptam magamra ruhát (nadrágméretem akkor: 60 jelenleg: 34-36), strandra nem is igazán jártam. Tudtam, hogy változtatnom kell. Az elején nagyon nehéz volt, sokszor fel akartam adni , de mindig motiváltam magam és mondogattam, hogy : „Minek csináltad eddig, azért hogy most feladd? , Csináld nyomjad keményen!”. Hát sikerült: 125kg-ról 80kg-ra fogytam le. Sajnos ezt a gyors fogyást (ami 11 hónap alatt következett be) a hasamon a bőr nagyon megsínylette, kötény has alakult ki illetve köldöksérv, amit 3 héttel ezelőtt műtöttek meg.

389169_445624948860181_2132950388_n.png

Természetesen, ahogy az eddigi BeforeAfter cikkeinkben megszokhattátok, most sem értük be a gyors bemutatkozóval, sikerek felvázolásával és a szokásos kérdéseket Viktor sem kerülhette meg, amelyekkel máris kicsikartunk belőle pár fontos tippet, hogy mégis hogyan szabadult meg 45, azaz negyvenöt kg-tól.

Pár szóban be tudnád mutatni Magad?

Csordás Viktor vagyok, 22 éves, jelenleg a szüleimmel élek Szekszárdon.

Mióta foglalkozol a testépítéssel / fitness-szel komolyabban?

Magával a súlyzós edzéssel 1,5 éve foglalkozom. Előtte 1 évig inkább az aerob, spinning (bicaj,futás) volt a fő mozgásforma.

Miért kezdtél bele, mi motivált?

Ez egy könnyű kérdés volt. Kedvenc idézetemben megtalálható a válasz, magam sem mondhattam volna szebben: "Az emberek gyakran kérdeznek minket, hogy miért csináljuk azt amit csinálunk? Miért akarunk olyan erősek lenni? Néhányan talán azt mondják, hogy a figyelemért.. Néhányan pedig, hogy a felvágásért. Louie Simmons egyszer azt mondta nekem: A legnagyobb tisztelet, amit kiérdemelhetsz, az a saját magad tisztelete.És ez az, amiért csináljuk, amit csinálunk.”

Milyen magas vagy most és hány kiló? Mennyi a testzsírod?

197 centiméter magas vagyok és jelenleg 83kg.

Mit tartasz a legjobbnak benne?

Legjobbnak: Hmm, szerintem megtanítja az embert a fegyelemre, küzdeni akarásra, szorgalomra, türelemre és talán a legfontosabbra, ami ehhez a sporthoz/életvitelhez kell: KITARTÁS (nem véletlenül írtam hogy életvitel, véleményen szerint ez már több, mint sima edzés/edzésforma.)

Mit tartasz a legrosszabbnak benne?

A negatív jellegű megjegyzések, hozzáállások, megnyilvánulások, mert valljuk be, sajnos gyakoriak. (nem hisznek az emberben, hogy igen is, meglehet csinálni: „Jajj, Te?...Hagyjuk már…” stb. megjegyzések, de amikor eléred a kitűzött célt: annál JOBB érzés NINCS. ;-)

Mint minden, ez is lemondásokkal jár. Mennyire sínyli ezt meg az életed (bulik, szociális elfoglaltságok, magánélet).

Párkapcsolatom jelenleg nincs, élem a kis életemet, ezen a téren nem okoz számomra gondot. A bulizás, nos, igen, nekem az, ami inkább nehézkes, fiatal vagyok, nyilván szeretek szórakozni. Edzés mellett ritkábban, de próbálok időt szentelni a szórakozásra is. Mindenre/mindenkire lehet szakítani időt, ha igazán akarom/akarjuk. 

Mi a munkád? A munkahelyeden mennyire reklámozod a hobbid és hogy tolerálják ezt?

A tavalyi évben végeztem, mint gépgyártás technológiai technikus. Szeretnék a szakmámban elhelyezkedni, de a továbbtanulás sem kizárt és nem feltétlenül ezen a területen. Szívesen foglalkoznék a testépítéssel/fitnesszel mert szeretek segíteni másoknak, persze nekem is sokat kell még tanulnom és azt vallom, hogy ez az egész egy tanulási folyamat, ami örökké tart. Amennyire csak tudom, próbálom a mozgásnak ezen formáját népszerűsíteni, örülök neki, hogy sokan megkeresnek és tanácsot kérnek tőlem.

1239935_553992391321042_1049151233_n.jpg

Mi a kedvenc gyakorlatod?

Kedvenc gyakorlatom: Tárogatás egyenes padon kézi súlyzókkal, széles fogású lehúzás mellhez.

Melyik gyakorlatot utálod a legjobban?

Guggolás  (szerintem itt sokan magukra ismertek) de csinálom, mert „muszáj”.

Mit érzel eddigi legnagyobb sikerednek?

Legnagyobb sikerem? Az, amikor az egyik célomat, a sok közül sikerült véghez vinnem s elérnem (ez volt a fogyás ). A pozitív visszajelzések az emberektől, amikor kivívod a tiszteletüket, elismerésüket, mikor mondják neked: „Basszus ez nem semmi, micsoda kitartás, akaraterő, motiválsz” , nem is tudják, de ilyenkor ŐK motiválnak még jobban és jól esik,hogy vannak még emberek, akik ezt elismerik, ebből lehet energiát meríteni. 

Mi a kedvenc ételed?

A gyorséttermi ételek közül a Gyros. Szeretem még a milánói bordát, spaghettit, csirkemellet, bármilyen formában. Kimondottan, mint kedvenc nincs.

Fogyasztasz táplálék kiegészítőket? Ha igen, akkor miket?

Igen, alapvető kiegészítőket : Tejsavó fehérje, Multivitamin, BCAA-Glutamin, Kreatin.

Ha választanod kellene a szex és a gyúrás között az életed hátralévő részében és csak azt csinálhatnád, amit választottál, melyiket választanád?

A szex is egy formája az edzésnek, ( jó hatással van a szervezetre) és én szeretem, ha valami jó hatással van a szervezetemre. A kettőnek a kombinációja se lehet rossz :))

Mi volt eddig a legnagyobb súly, amit meg tudtál mozgatni és milyen gyakorlat közben? 

Lábtoló: 350kg széria (4x8 ismétléssel)

Van példaképed?

Természetesen van, nekik sokat köszönhetek a mai napig: Ők segítettek/segítenek és elismert nevek a testépítés különböző kategóriáiban, név szerint: Lengyel Norbert, Barkóczi Tamás.
Példaképem még: Csuhai János (tiszteletreméltó Jani küzdeni akarása) illetve Vörös Zoltán: Zoli volt az, akinek a láttán azt mondtam, hogy engem érdekel ez a sport.

Viktor példaképei között nem véletlenül szerepel Vörös Zoli, hiszen tavaly Szekszárdon a Red Rock Tour rendezvény keretein belül személyesen is találkozott vele, ahol a mester elismerte Viktor kiemelkedő súlycsökkenését, majd jó tanácsokkal ellátva bemutatta a gyakorlatok helyes kivitelezését, hogy a fogyást követően Viktor az izomnövekedés útjára léphessen.(Élménybeszámoló: itt.)

A sztori ezzel nálunk véget is ért, de Viktor számára közel sem: folytatja a kemény munkát, hogy a leadott súlyfeleslege helyére immáron tiszta izmot építve még esztétikusabban nézzen ki.

Végezetül köszönjük Viktornak, hogy megosztotta velünk a testépítésben elért sikerét és sokunkat motivál ezzel! :) Ha úgy érzed, hogy Te is szeretnéd a BeforeAfter-ben megmutatni azt, amit hónapok vagy évek munkája alatt értél el a fogyás / testépítés terén, írj nekünk: bodybuilding.blog.hu@gmail.com.

süti beállítások módosítása