Ugrás a tartalomhoz
okt. 09. 2015

Házi müzli szelet

A saját müzli keveréknek számos előnye lehet. Egyrészt mi saját magunk választhatjuk ki az alapanyagokat, ezáltal a problémás összetevőket kiküszöbölhetjük. Másrészt a saját ízlésünk szerint készíthetjük el a reggeli vagy esti rágcsálnivalónkat. Íme a recept:

vegre3.png

Hozzávalók:

  • zabpehely
  • diófélék (tetszés szerint)
  • szárított gyümölcs (tetszés szerint)

(Itt megjegyezném, hogy a Lidl-ben kapható kék csomagolású mix, amiben mogyoró, mandula, kesudió és mazsola van, én ebből használtam fel 2 csomagot + szárított cseresznyét és barackot)

  • tej (nálam rizstej)
  • 2 banán
  • 2 e.k. méz
  • 1 e.k. utifű maghéj (elhagyható, én azért tettem bele, mert összeragasztja a masszát és én nem használtam mézet)

Elkészítés:

A magokat egy tepsin elterítjük és betesszük sütni 160 fokra. Folyamatosan figyeljük, hogy ne égjen meg. A banánt pépesítjük.
Ezután minden összetevőt összekeverünk egy tálban. annyi tejet adjunk hozzá, hogy nedves legyen, de ne túl vizes, tehát ne álljon a tejben, csak szívja meg magát.
Egy sütőpapírral (az a biztos, ha azt is kikenjük, mondjuk vajjal vagy szilikonosat használunk) kibélelt magasfalú tepsibe kanalazzuk és kézzel jól belenyomkodjuk (azért kézzel, mert így jobban össze tudjuk nyomni és nem maradnak köztük légbuborékok, amiktől később szeletelésnél széthullana).
190 fokon sütjük, míg a teteje meg nem barnul.
Hagyjuk kihűlni és utána felvágjuk.

Jó étvágyat hozzá :)

süti beállítások módosítása