Ugrás a tartalomhoz
már. 30. 2015

ZAB(álható) kakaós csiga

Hogyan tudod igazán kifejezni a párod iránti szeretetet? Van, aki egy csokor virággal teszi ezt meg, más úgy gondolja, hogy ha posztol egy megható szöveggel ellátott közös képet a másik idővonalára, az elönti a másik szívét melegséggel és LOVE FOREVER. Nem, nem ez az igazi TRUE LOVE! Az igazi szerelem az, amikor szénhidrát csökkentett diétán vagy, egész nap tolod a csirkét és a rizst, ami már a füleden is folyik, mégis nekilátsz a (TE!) kedvencedet, kakaós csigát sütni a párodnak, mert ő épp megkívánta (és a mázlista nem diétázik). Így tehát, igaz szerelemből megszületett az életem legfinomabb FITT csigája:

ZABOS (nem én, hanem a csiga) kakaós.

1512845_396183870561224_5763750528569552606_n.jpg

Hozzávalók

Tészta:

  • 1 bögre zabpehelyliszt
  • 2 bögre t.k. tönkölyliszt
  • 1 e.k. kókuszolaj
  • 1,5 e.k. állati eredetű zsír (kacsa, sertés, liba, ...)
  • 1 tojás
  • csipetnyi szódabikarbóna
  • víz
  • 1 e.k. méz

Töltelék:

  • 1 zabpuding (ha nincs, sima cukormentes csokipuding is megteszi)
  • 2-3 dl tej (növényi! Én kókuszsűrítményből csináltam, ezért nem állt teljesen össze a puding és híg lett)
  • 1-2 sor 80%-os csoki
  • 1 e.k. méz (vagy több, ki mennyire édesen szereti)
  • kakaópor (én ezzel sűrítettem be a pudingot, mert híg lett)
  • 2 kiskanál útifű maghéj (elhagyható, attól függ mennyire lett sűrű a puding, de szerintem jobb döntés a pudingot kicsit hígabbra csinálni és az útifüvet hozzáadni, mert egyben tartja a kakaós masszát, így nem csurog ki a csigákból)

Elkészítés

Megfőzzük a pudingot és hagyjuk kihűlni. A liszteket egy nagyobb tálban összekeverjük a szódabikarbónával, beletesszük a felolvasztott zsírt, kókuszolajat, mézet és a tojást, majd elkezdjük összegyúrni.
Annyi vizet adunk hozzá, hogy formálható állagú tésztát kapjunk, ne ragadjon, de ne is legyen túl száraz ( a zabliszt úgy is kicsit még keményít rajta, amikor magába szívja a nedvességet).

Hogy szépek legyenek a csigák, én a tésztát, kinyújtottam és késsel téglalap formára vágtam, hogy egyenletes legyen. Ezt megtöltöttem a pudingmasszával (a széleitől kb. 1cm-re kezdtem csak el a kenést), ráreszeltem a csokit (mehet nagyobb darabokban is, ha csokisabbra szeretnéd), és feltekertem.
A zsírnak hála a tészta nagyon jól formálható, nem ragad és nem szakad, bátran lehet tekergetni, majd felvágni szeletekre. 200 fokon készre sütjük (kb. 20-25p.)

Sok kakaós csigát készítettem már, de ez lett a legfinomabb az összes közül. Nem száradt ki, nem keményedett be, a tölteléket sem szívta magába, így kellőképpen csokis maradt.

süti beállítások módosítása