Ugrás a tartalomhoz
jan. 24. 2014

Rákos betegből Fitness modell – Zach Zeiler története

Sokan egy apró balszerencse miatt is képesek feladni az álmaikat. Túlságosan nagy figyelmet fordítanak az őket körülvevő apró problémákra, hisznek azoknak, akik álmaik eléréséhez negatív gondolatokat fűznek és hisznek azoknak, akik az új célokat nem valószerűnek és elérhetetlennek állítják.  Mégis van pár kivételes eset, akik rendkívül nehéz helyzetben is mertek álmodni, fogadalmakat tenni és végül megvalósítani azokat. Ezt a kivételt erősíti egy amerikai tinédzser is, aki miután sikeresen leküzdötte a halálos kórt, testépítésbe kezdett és véghezvitte az akkoriban még korházban dédelgetett álmait.

szerk3.jpg

A fiúnál a 16. születésnapja előtt diagnosztizálták a betegséget, elvesztette ereje és izomzata nagy részét, de nem adta fel és megtagadta azt, hogy legyőzzék/legyőzze ez az alattomos és súlyos betegség. Most három évvel később, a betegség nyomát sem látva, már az amerikai „Strike” stúdió lencséinek feszít. Nagy eltökéltségének eredményét pedig Wayne Styrke fotói sugallják:

Zach Zeiler, mint fitneszmodell.
Fényképész: Wayne Styrke

A 19 éves Zach, egy michigani edzőteremben fejleszti fizikumát. Betegsége után a segítségre sietett egy személyi és online edző is. Így próbálták a gyógyulását követően, minél hamarabb elérni kondíciójának visszanyerését. A rehabilitáció után pedig egyenesen a bodybuilding felé vette az irányt. Bár még nem vett részt testépítő és fitness versenyen sem, egy nap szeretne bodybuilding physique kategóriában megmérettetni.

Zach pár mondatban felidézte személyes küzdelmét a rákkal szemben:

„ A 16. születésnapom előtt néhány hónappal Hodgkin-limfómával diagnosztizáltak. A kemoterápia és a sugárkezelés közben eltiltottak minden sport tevékenységtől. Ez idő alatt elvesztettem erős fizikumomat és a súlyom leesett 48 kg-ra. Életem legkeményebb pillanatai voltak, de szükségem volt valami célra, egy gondolatra, hogy valamit véghezvigyek. Végül mégis elkezdtem súlyokat emelni, illetve folytattam, azt amit a betegségem diagnosztizálása előtt is tettem. Dokumentáltam az utam történetét egy videóban, amit megosztottam youtube-on és azonnal kaptam a pozitív visszajelzéseket. A testépítés és fitness új ajtókat nyitott, ezáltal ismerkedhettem meg sok bámulatos emberrel. Úgy érzem ez lesz az, amit életem végéig szenvedélyesen űzni fogok. ”

Zach a felépülését prezentáló videó után, tovább folytatta a dokumentálást, facebook és instagram oldalán számos fotó megtalálható: instagramfacebook.

 

süti beállítások módosítása