Ugrás a tartalomhoz
már. 04. 2015

Datolyás-diós proteinkenyér

Szinte minden nap zabkását reggelizek. Annyiféleképpen variálható, hogy szerintem lehetetlen megunni. Viszont nem a legjobban szállítható kaja, és időt is igényel reggel, ha valaki frissen főzve szereti, mint én. Ezért néha kísérletezek olyan reggelikkel, amiket előre el lehet készíteni, és reggel csak elő kell venni és megenni. Ez a sütemény is egy ilyen kísérlet eredménye.

Valamelyik női magazinban futottam bele egy receptbe, ami hasonló volt, és egyből elkezdett járni az agyam, hogyan lehetne diétabaráttá tenni. Szerintem kimondottan finom és jó állagú süti lett belőle, aminek ugyan a fehérjetartalma nem túl magas, de némi édesített, ízesített krémes túróval ezen könnyen lehet segíteni.

datolyas_dios_suti.jpg

Hozzávalók:

  • 90 g cukrozatlan datolya
  • 1 tojás
  • vanília vagy vaníliakivonat
  • 90 g zabliszt
  • 30 g teljes kiőrlésű vagy graham liszt
  • 40 g vaníliás protein
  • 1 tk. kakaópor
  • 30 g darált dió
  • 1 tk sütőpor
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • ízlés szerint fahéj vagy mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés:

Első lépésként a datolyát leöntöm annyi forró vízzel, amennyi ellepi, és hagyom kicsit állni, hogy megpuhuljon, majd botmixerrel összepürésítem. Belekeverem a vaníliát és a tojást.
Ezután összekeverem a száraz hozzávalókat, majd beleforgatom a datolyás keverékbe úgy, hogy annyi vízzel lazítom, amivel sűrű, de keverhető tésztát kapok.
A tésztát szilikonos kenyérformába öntöm (lehet próbálkozni muffin formával is, rövidebb sütési idővel), és egy óráig sütöm 180 fokon. Ha nagyon sülne a teteje, letakarom alufóliával, hogy ne égjen meg.

Ez az adag nekem négy reggelire volt elég, így egy adag kalóriaértékei a következők:

  • Kalória: 263 kcal
  • Fehérje: 14 g
  • Zsír: 9 g 
  • Szénhidrát: 33 g 
süti beállítások módosítása