Verrasztó Dávid egy 26 éves, az életét a sportnak szentelő fiatalember, aki 2003 óta versenyzik és igyekszik sokat tenni önmagáért, a sporttársaiért és az országáért. A nevét nem sokat lehetett hallani, holott számos nemzetközi versenyen is részt vett, ahonnan egyre több éremmel tért haza. A mindig is tudvalevő volt, hogy az úszás az egyik legkiemelkedőbb sportágunk és a kajak-kenu, vízilabda favoritok mellett ez talán még az a biztos sportág, ahol tarolni tudunk, aminek érdemes nézni a közvetítéseit, aminek már a kezdete előtt érdemes otthon elpityeredni, mert ismét lesz egy aranyunk.
Verrasztó Dávid, fotó: MTI
Ennek a sportágnak hála nagyon sok jó Embert is megismerhettünk, Egerszegi Krisztina, Darnyi Tamás és egy akkori, "knézyjenős" miliő szerettette meg mindenkivel nem csak az úszást, de úgy általában a sportokat is. Manapság nincsenek már ilyenek, nincsen kult, nincs atmoszféra, nincs semmi élvezet. Jönnek az eredmények, konstatáljuk, hogy jó, vagy nem jó, aztán ennyi. A sportolóink elhúznak, vagy kimennek Amerikába edzeni, ahol nem a retkes, lehullott csempéktől éktelenkedő szocreál öltözőkbe kell edzés után visszamenni, vagy urambocsá olyan medencékben edzeni, amibe délután kettőtől Józsi bácsi fog dőzsölni a TB támogatott úszóbérletével.
Ilyen körülmények és megbecsülés mögött érthető, ha egy ember és egy sportember frusztrált, érthető, hogy milyen nyomás lehet valakin, akinek nem csak saját magával, az erejével és az elszántságával kell megküzdenie, nem csak az ellenfeleivel, hanem egy bürokratikus, demagóg, hozzá nem értő vezetéssel is, aminek két dolog a fontos: Jöjjön az arany és közben mindenki fogja be a pofáját.
Így 2014-ben megértük azt, hogy lett egy Verrasztó Dávidunk, aki amellett, hogy győzött egy nagyot és felvette volna a "szerény, befogott pofájú magyar sportoló vagyok" álarcot, kimondta azt, amit gondolt:
Boldog vagyok, az időmnek kifejezetten örülök, de azt azért hozzá kell tenni, hogy Magyarországon egy Eb-arany szart sem ér.
Kimondta azt, amit kb. minden magyar élsportoló kimondhatna (kivétel persze a magukat focistának nevező balfaszainkat), csak nem mer, vagy nem akar kimondani. Mondhatni ez a 26 éves srác fogta a karrierjét és egy mondatra tette fel. Egy olyan mondatra, amit már ezer éve ki kellett volna mondani, nem csak Neki, hanem mindenkinek. Gyárfás Tamás persze, jött, látott és ahelyett, hogy azt mondta volna, hogy igen, a srácnak végül is igaza van, tehetnénk többet az itthoni sikerágazatokért, inkább hozta a ma itthon megszokott diktátor formulát és azt mondta, hogy (idézet a Sport Gézáról)
Gyárfás Tamás, a szövetség elnöke szerint kaphat, hiszen ezt a vízben nyújtott teljesítménye alapján kiérdemelte. Ugyanakkor egy biztos, a közeljövőben szóvivőként nem kívánjuk alkalmazni - olvasható a MÚSZ hétfői közleményében.
Ha jól értem és olvasom ki a szavaiból, akkor Dávid örülhet, hogy a 11 éve tartó folyamatos munkájának egyfajta megkoronázásaként szerzett EB aranyért nagy kegyességgel megkaphatja az érte járó pénzbeni juttatást (ami leírjuk mi is: szart sem ér), de jobb ha tudja, nem csak Ő, hanem mindenki, hogy jobb ha befogja a pofáját és ezért a MÚSZ (Magyar Úszó Szövetség), mindent meg is fog tenni.
Ezúton üzenném nem csak a MÚSZ-nak, hanem Gyárfás Tamásnak is, hogy a sportolók nem csak sportolók, nem csak emberek, hanem példaképek is. Példaképek a tetteik, a gondolataik és a szavaik miatt is. Régen voltak példaképeink, manapság már nincsenek. Miért? Mert a sportolóinknak nincs tér adva. Be vannak fojtva, be vannak fenyítve, nem csak pénzügyi, de emberi téren is. Ha nem lenne ilyen-olyan céges támogatás, akkor Magyarországon gyakorlatilag megszűnne az élsport, holott egy országnak kutya kötelessége azokat a sportokat mindent kimerítően támogatni, amikben kiváló nemzetközi eredményeket képesek elérni a sportolók. Ehelyett itthon csak az x lábú, magukat focistának képzelő vadbarmokra jut pénz, az orbáni-diktatúra stadionjaira és ezzel kifújt, másnak, aki tényleges sikereket képes elérni és van akkora ember, hogy kiáll a társaiért, csak a szájkosár marad.
Tisztában vagyok vele, hogy egy ilyen megindulás nem egy testépítős blogra való, de muszáj volt erről szót ejtenünk, főleg azért, mert a testépítés-fitness kimondottan egyéni, országfüggetlen sport, amiben legalább olyan fontos a sport iránti szeretet és elhivatottság, mint a self-management. Miért is írom ezt? Azért, mert egy testépítő maga kopogtat a cégeknél a szponzori támogatások miatt, magam viszi saját magát, mint bizniszt és nem függ egy országtól és x darab vízfejtől. Ez jó is és rossz is, de legalább a szája nyitva maradhat. Nyilván nem egy biztos háttér és állandó stresszel jár, de talán még mindig jobb, mint egy sportdiktatúrának a szolgája és bábja lenni. Ha pedig a kedves élsportolónk esetleg függetlenedni akar, vagy másik országba igazolni, akkor egyből megy a sírás-rívás és az acsarkodás a vezetőség részéről és mindenféle árulónak kiáltják ki azt, akinek az emberi méltóságát, megélhetését és tisztességét évekig tiporták a sárba és az arra kényszerült, hogy elhagyja a családját, a barátait, a sporttársait és a nemzetét.
Verrasztó Dávid, felnézünk Rád, tisztelünk és szeretünk. Kérünk hogy maradj mindig ilyen, maradj őszinte, maradj emberi, maradj egyenes. Maradj mindig egy Hős. Mert Te most egy Hős lettél, nem csak az én szememben, nem csak a magyar sportélet szemében, hanem egy ország szemében.
Gyárfás Tamásnak pedig annyit üzennék, hogy tanuljon meg kommunikálni, rendelkezzen normális értékítélettel és ha már jogos kritikát kap, akkor azt viselje FÉRFI módjára és ahelyett, hogy diktatórikusan nyomná el az őszinte embereket, talán tanulhatna abból, amit mondanak és jobbá tehetné számukra a Világot, főleg, ha már újságíróként kezdte, akiknek sokszor az a feladatuk, hogy elmondják, ha valami szar. Mert ez az egész egy nagy szar és a legszarabb, hogy Gyárfás Úr, ön még ennek a szarnak is tudott adni egy pofont. Szégyenteljesnek tartom továbbá, hogy nekem, huszadrangú bloggernek kell kiállnom egy Élsportolónkért és az Ő igazáért, mert a Magyar Úszó Szövetség elnöke - akinek a feladata ez is lenne - nem képes ezt megtenni.
Dávid, gratulálunk! Gyárfás Úr, Önnek is...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 08:08:17
Ami téves a cikkben: azért élnek jól ezek a sportolók, azért keresnek pénzt, mert teljesítmény centrikus ÉS személyes kapcsolatokra épülő a társadalom.
" Simon Miklós a hvg.hu-nak beszélt az angliai edzősködésről"
"hvg.hu: Könnyebb vagy nehezebb ott dolgozni?
Simon Miklós: Más. Itt például a klubokban elsősorban arra törekednek, hogy megtartsák a gyerekeket kajakozni, és nem arra, hogy eredményesek legyenek. Tehát ha valamelyikük azt mondja az edzés negyedénél, hogy ő kiáll, akkor kiáll. Nincs következménye. "
"A hozzáállás sem olyan, mint Magyarországon, hogy ha nem éred el, akkor a fejedet veszik, aztán közösen zokogunk, majd mindent felszámolnak. Itt azt mondják, nem baj, majd legközelebb."
"Számomra megdöbbentő volt, hogy itt a versenyzők nem fúrják egymást. Őket nem az „egy életem, egy halálom” hozzáállás jellemzi, nem is függ ennyire az egzisztenciájuk a sporttól. Egy nagyon nagy álom nekik a sport, sokkal inkább gyerekek tudnak maradni, jó értelemben véve. A versengés nem mérgezi meg a szemléletüket és az egymással való kapcsolatukat."
hvg.hu/sport/20120726_Simon_Miklos_interju
thunderstorm 2014.08.26. 08:11:24
thunderstorm 2014.08.26. 08:13:21
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 08:16:19
thunderstorm 2014.08.26. 08:18:34
cenzuratroll bosszanto 2014.08.26. 08:21:12
Amikor a cikkben idáig értem, már akkor lejött, hogy a cikk írója egy büdös nagy gyökér. Igazi, tökéletes, előírásos izomagy. Ekkor még nem tudtam mit írt Mikka, de tökéletesen egyet tudok érteni vele, és sajnálom, hogy olyan emberek vesznek körül, akik agyilag még nem nőttek fel odáig, hogy megértsék amit írt.
thunderstorm 2014.08.26. 08:22:39
nu pagagyí 2014.08.26. 08:25:45
Az is világos, hogy a blog nem Verrasztóról szól. Gyárfást fikázza, aki a NER bögyében van. Szívesen látnának egy kiérdemesült fideszes funkcionáriust a helyén, de az ez irányú puccskísérletek egyelőre besültek. Ami nem is baj, Gyárfást (mondhatnám a hasonló helyzetű Barát Etelét is) majd akkor kell leváltani, ha nem tud eredményt produkálni az általa vezetett sportági szövetség. A sport ugyanis a teljesítményről szól, nem csak a sportolókéról, hanem a vezetőkéről is.
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 08:27:31
Ilyen szintű sportolókkal (is) dolgozom.
Szponzorautó, biztos megélhetés. Akik rosszul élnek és maradandó károsodásuk lehet ők főleg a kamasz válogatott sportolók. Náluk a szülő pénzén múlik az eredmény.
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2014.08.26. 08:31:37
thunderstorm 2014.08.26. 08:34:22
Igen, Gyárfásról szól a blog, de én az okát is nézem. Márpedig az OK, az az ,hogy mit válaszolt Verrasztó kijelentésére. Ok és okozat. A kettőt külön nézni is lehet, csak nincs értelme, és nem is tisztességes egyik féllel szemben sem.
És igen, a sport a teljesítményről szól, de honnan tudod hogy jól teljesítettél ha nem értékelik? Vagy elég az ha te úgy gondolod?
"ha nem tud eredményt produkálni az általa vezetett sportági szövetség", ha a sportolók ott hagyják, akkor akkor ő mit tud teljesíteni? Mert szerintem semmit.
Flea 2014.08.26. 08:34:22
Állítás 2. Gyárfás nem elkussoltatta, csak irónikusan utalt arra, hogy a fiatalember által alkalmazott stílus nem való a médiába sportolók, különösen sikeres élsportolók szájába!
A többi meg feledleges sz@rkavarás...
thunderstorm 2014.08.26. 08:39:25
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 08:42:49
thunderstorm 2014.08.26. 08:51:01
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 08:52:54
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 08:56:34
Rátóti Mutyikos 2014.08.26. 09:06:33
szerintem megprobalt kiegyensulyozott valaszt adni, egy talan eppen ot megserteni igyekvo sportolo megvedese es a szakmai velemeny kozott.raadasul egy jo adag ironiaval.
verrasztonak vannak eredmenyei es van egy ketesnek mondhato sportoloi magatartasa.
egyebkent nem tudom mi a problemaja?
nyerjen olimpiat vagy vb-t.
MiKeyRuLeS 2014.08.26. 09:07:38
Talán pénzügyi? Akkor tessék figyelembe venni, hogy talán az első ötben vagyunk a világon az olimpiai érmek anyagi elismerésében. Van sok gazdag ország, ahol egy fillért nem kapnak, a versenyzők mindent a saját dicsőségük és a későbbi társadalmi karrierjük érdekében tesznek.
Ha erkölcsi elismerést hiányolnak, akkor mit kellene a társadalomnak tennie? Rengeteg sportág van, rengeteg eb/vb, akármi, az úszás is egy közülük, ez alapján mindenki reklamálhat, miért nem kapja fel az ország a fejét a sikereikre. AZ úszás egy közölük, és meg sem közelíti az olyan sportok népszerűségét, mint az atlétika vagy a tenisz.
Másrészt pedig talán ha lenne nyelvtudás, olvasni vagy látni lehetne tv-ben, újságban, interneten, hogy más fejlettebb országokban hogyan kezelik a kontinensbajnoki sikereket. Egy cím, egy rövid hír, néhol interjú. Nálunk meg tele a média velük.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.26. 09:15:58
Azért, mert a hobbijuknak élnek?
Hát akkor tessék azt a hobbit a PIACON pénzzé tenni, ha abból tetszik akarni megélni!
nu pagagyí 2014.08.26. 09:16:49
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.26. 09:29:10
"De ő a sportból él meg. Kíváncsi lennék hogyha egész évben edzenél, majd szereznél egy Eb aranyat, és csak annyit kapnál hogy ne halj éhen, te mit mondanál? Köszönöm szépen? Persze..."
Az a munka annyit fizet.
Ha nem tetszik, mondjon fel és keressen más munkát.
Ebben az országban milliók dolgozzák ki a belüket egész évben ÉS MÉGIS csak annyit kapnak, hogy ne haljanak éhen.
Pedig társadalmi, gazdasági szempontból sokkal hasznosabb munkát végeznek, mint egy gombás lábú, nagy pofájú úszógyerek.
blaubner 2014.08.26. 09:30:53
verrasztóról írod, hogy "...a nevét nem sokat lehetett hallani...", továbbá "...a sportolók nem csak sportolók, nem csak emberek, hanem példaképek is. Példaképek a tetteik, a gondolataik és a szavaik miatt is...".
szerintem verrasztó dávid pont az a fajta versenyző, akiről legalább annyit lehet(ett) a balhéi miatt hallani, mint a sporteredményei kapcsán. pont őt állítani be példaképnek némileg furcsa.
ráadásul az sem túl elegáns dolog szerintem, hogy egy megnyert EB arany után az az versenyző első gondolata, hogy "szart se ér az érem".
ugyanakkor szerintem se te, sem én nem tudjuk, hogy pontosan mire gondolt, amikor ezt mondta, így ebből egy ennyire gyalázkodó cikket írni elég meredek...
Summerwoman 2014.08.26. 09:31:23
Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 09:31:48
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.26. 09:37:04
braue 2014.08.26. 09:38:33
Egyébként meg láttál már szegény magyar olimpiai bajnokot? Havi fix, szponzorpénzek, állami lóvék, lehetőségek felkínálása.
2014.08.26. 09:40:25
Pl. Nyíregyházán évek óta nem telik sportuszodára vagy a régi uszoda befedésére, viszont rengeteg műfüves pálya épült. Pedig Nyíregyházán több olimpiai, világ és európai bajnoki résztvevő és érmes úszó van, mint focista.
Szomorú, hogy egy ország sportéletét egy személy hobbija határozza meg, mint a legsötétebb diktatúrákban.
Verrasztónak és társainak pedig dicséret a teljesítményükért, mert én tudom mennyi munka és kitartás kell egy ilyen teljesítményhez.
braue 2014.08.26. 09:44:51
megsem 2014.08.26. 09:45:30
Tajekozodj! En is azt tettem!
a klan 2014.08.26. 09:45:38
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.26. 09:48:41
Sombokor 2014.08.26. 09:51:07
Magunkkal kell tisztában lennünk, abban kell biztosnak lennünk, mindent megtettünk, amit lehetett, amire képesek voltunk, így nem lesz szükség mások piszkálására. De ma mindenhol probléma az ember önmaga megismerése és saját személyiségének értékelése. E téren Verrasztó sem lóg ki a sorból.
2014.08.26. 10:00:29
braue 2014.08.26. 10:01:55
Figyel jobban, ha fikáznál!
braue 2014.08.26. 10:03:30
Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2014.08.26. 10:16:04
Roan 2014.08.26. 10:19:05
Az erkölcsi elismerés másik téma, mivel az úszásban el vagyunk kényeztetve, ezért a közvélemény talán kevésbé értékeli az EB-érmeket, de ezen nem hiszem, hogy könnyen lehetne változtatni.
rooklin 2014.08.26. 10:26:52
De ennek az az oka, hogy normális ember egyszerűen képtelen követni tucatnyi sport összes fiszim-faszom bajnokságát és milliónyi versenyszámát. Az egyik szerint az ország nem becsüli eléggé az ő rövidpályás 175m-es kutyaúszását, a másik szerint a női cselgáncs 55.2 - 56.7 kilós súlycsoportja a világ közepe, és akkor itt van még a kajak, kenu, férfi, női, egyes, kettes, négyes, 200, 500, 1000, 5000 és mindegyikben egy világbajnok, egy Európa-bajnok... Annyi érmet osztanak, hogy az ilyen dömpingsportokban egy arany még nem tesz senkit megbecsült sportolóvá. Ahhoz sokat és sorozatosan kell nyerni. Ez van.
EB-nek egyedül a futballban van értéke, minden más sportban csak felkészülés az olimpiára. Pár további sportban esetleg a világbajnokság érdekelheti valamennyire a népet, de ezekből sincs sok.
Nincs az a nyilatkozat, ami ezt a tényt megváltoztathatná. Nem lehet minden szarnak értéke. Nem lehet az embereket rákényszeríteni, hogy az összes éremfosó sportág másodrangú bajnokságai érdekeljék őket.
Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.08.26. 10:28:51
Csakazértis idemásolom a győzelméről írt versemet! :)
Risztov Éva győzelme
Tévé fentről tavat mutat,
Ahol mintha sok-sok csibor
Hasítana vízben utat,
Amely forr, mint szüreti bor.
Nem pia ez, Olimpia!
S nem csiborok, amazonok
Úsznak s zúg a „Ria-ria!”
Egyiknek, ki kellőn konok.
Csökönyösen megy és vezet,
S elnökének választaná
Távúszási Szakszervezet
(Hogyha lenne ilyen), naná!
Szpíker szaval: „Szuper e nő,
S vezet bár, mint halrajt hal kan,
Ne vonjunk le messzemenő
Következtetést, csak halkan!”
Bugyog a tó, mintha egy üst,
Vagy pokoli katlan lenne,
Hősnőnk, kinek nem kell ezüst
Mégis bőszen kitart benne.
Ellen jő s ő mintha szólna:
„Arany kell? Ha tudod, vedd el!”
S nem hiába úszik jól ma,
Tönkreveri négy tizeddel.
Parton kacsint: „Szia mama!
Jól telt ez a majd’ két óra?”
S közös könnyeső hull ama
Hűvös angol csodatóra…
illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2012/08/risztov-eva-gyozelme.html
braue 2014.08.26. 10:38:59
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 10:42:38
Mondom ezt úgy, hogy egyébként örülök magyar sportolóink sikerének, de alapvetően nem vagyok oda a hazánkban annyira jellemző élsport fetisizmusért. Magyarországon tényleg az a baj, hogy az emberek 95%-a nem mozog semmit, de lelkesedik a sporteseményekért, na ennyit a példaképek hatásairól. Tudnék mondani olyan országot, ahol tizedannyi érmet sem szereztek eddig az olimpiákon, de a lakosság 90%-a rendszeresen sportol. A mi eredményeink látványosabbak így, hogy a lakosság egészséges mértékű sportolása helyett egy szűk réteg hajtja magát halálra, de úgy látom az ő eredményeiknek, hogy sokkal szélesebb réteg sportol rendszeresen, több értelme van.
Egy jó példát tudok mondani, pár éve egy blogban azon rinyáltak páran, hogy anno a magyar férfi maratoni futók 2:10 közeli eredményeket futottak, akkor meg épp 2:40-en túli eredménnyel nyerték a maraton OB-t, és hogy ez milyen szörnyű. Én meg visszakérdeztem, hogy szép és jó, de amikor 2:10 körülit futottak a legjobbak, akkor hány olyan ember volt az országban, aki lefutotta, és most hányan futják le. Ugyanis utóbbi nagyságrendekkel nagyobb, hála a maratoni futás emelkedő népszerűségének. És akik ma lefutják, azok nem élsportolók, a szabadidejükben, törődve az egészségükkel, sportolnak. Ez szerintem sokkal nagyobb dolog, mint hogy hány percre tudják megközelíteni a legjobbak az etióp és kenyai versenyzőket (speciel pont azért nincs élsportja itthon a maratoni futásnak, mert akkor sem rúgnánk labdába).
Ráadásul úgy látom, hogy akik a példaképek miatt kezdenek sportolni, azok kevés kivételt leszámítva, csak kampányszerűen teszik, aztán megunják.
Hozzáteszem még, hogy méltánytalanak azok az érvek mikka ellen, hogy ő miben nyert EB-t, ha egyszer ő a jelenséget kritizálta. Ilyen alapon minden kritikusnak a kritizált műhöz hasonlót kellene alkotnia, holott tudjuk, hogy a kritikusoknak nem ez a dolga.
aegithalos 2014.08.26. 10:44:47
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 10:46:23
Öcsém kosárlabdában NB1/B-s játékos, és nem keres semmit, mert amatőr csapat, de nem is tette fel erre az életét, ahogy gondolom az NB2-es focisták sem.
Fejesrob 2014.08.26. 10:48:19
Ez teljesen mást jelent mint azt, hogy Mo-n szar sportolónak lenni.
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 10:49:42
Nagyon egyszerű a dolog, tömegbázis kell a sportágaknak (nem csak utánpótlás, hanem felnőtt szabadidősport is), ez egyes sportágakban működik is, és akkor mindig lesz egy hobbisportoló tömeg, aki elismeri és finanszírozza is az élsportot, a saját sportágában mindenkinek jelent valamit, ha a honfitársai nemzetközi sikereket érnek el. De ehhez először félre kellene dobni az általános élsport fetisizmust.
braue 2014.08.26. 10:53:18
A másodosztályban, van, hogy százmiller (de kétszáz körül a többségnek) az éves költségvetése egy csapatnak. Hogy lehetne abból akár számlára is fejenként milliót osztani havonta? Csak tíz játékosnak hogy, ha a többi semmit nem kap? És a játékosok fizetése mellett még ezer dolgot kell fizetni.
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 11:04:15
Ma nem tudom, szülővárosomban mikor NB2-es volt a focicsapat (később volt egy ideig NB1-es is, majd tönkrement), ennél jóval többet kaptak a játékosok, pedig az már régen volt. Ott egyszerűen zsebbe kapták (azóta kitaláltak egy új adózási formát sportolóknak, edzőknek, amellyel ha jól tudom 16%-al letudható minden adózás, hisz az állam tudja, egyébként nem adóznának semmit), a stadion és más infrastruktúra fenntartása pedig nem az ő költségvetésükből ment, mert az önkormányzat tartotta fenn, a kötelező utánpótlást pedig utánpótlás klubbal szerződve tudták le, ahol nagyrészt önköltségen sportoltak a gyerekek. Tehát a költségvetés elég nagy hányada ment fizetésre.
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 11:15:28
„Vagy mondhatom Cseh Lacit is, ha nem nyert volna, akkor azonnal szidják. Pedig Olaszországban például istenként tisztelik, mint egy focistát. A megoldást nem tudom, nem akarok vészjósló lenni, de fenntartom, kevés az értéke otthon egy aranynak, pedig iszonyatos meló van benne”
Erről a beszólogatós, kritikus hozzáállásról van szó, ami a társadalom kritikáját is félreértelmezi. Ennek az ékes példája ez a bejegyzés.
nu pagagyí 2014.08.26. 11:48:17
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 11:54:52
És azt te honnan veszed? Lehet, hogy nekik sokkal jobb az erőnlétük, mint neked, csak lehet hogy ők szintén nem követik a hazai élsport fetisizmust, ahogy azt sok, jellemzően mozgásszegény életmódot élő honfitársunk teszi, a TV előtt tespedve.
laci_52 2014.08.26. 11:57:41
Azután érdemes csak vitatkozni, ha már tudjuk, mennyi ez a pénzbeni juttatás.
Aki pontosan tudja, írja ide!
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 12:02:46
Nem hivatalos:
"A példa kedvéért: Dr. Bolyán Anikó a 2013-ban Caliban megrendezett nem olimpiai sportágak Világjátékán a síklóernyős célra szállás nevű sportág hét szereplőjéből kettőnél landolt pontosabban, amiért – az elérhető MOB-dokumentumok szerint – összesen 5 millió forint állami jutalomban részesült.
Vagy: emlékezetes botrányt kavart a téli olimpián Darázs Rózsa kisasszony és édesapja esete. A magyar rövidpályás gyorskorcsolyaváltó a nyolccsapatos versenyben egyetlen egységet sem előzött meg, de mivel két riválisukat kizárták, hatodik helyen zártak Szocsiban. Így aztán a versenyzést az olimpia előtt abbahagyó, majd némi atyai - Darázs István, a válogatott szövetségi kapitánya volt akkor - unszolásra visszatérő Rózsa is gazdagodott 6,4 millió forint prémiummal.
Nem kisebbítve egyik példaként felhozott sportág és sportember teljesítményét, a sikerhez vezető útba fektetett munka, energia, lemondás nagyságát - ehhez képest egyetlen úszó-Európa-bajnoki arany 1,25 millió forint."
sport.hir24.hu/uszas/2014/08/25/egy-eb-arany-szart-sem-er(1)/
turista a saját országában 2014.08.26. 12:05:09
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 12:11:03
laci_52 2014.08.26. 12:12:15
Legtöbbünknek ez igenis komoly összeg.
Ha 300 vagy 400 ezer forintról lenne szó, még meg is érteném Verrasztó Dávidot. Nyerjen két év múlva olimpiát, azért a többszörösét fogja kapni.
Nem akarok Verrasztó Dávid zsebében kotorászni de amikor azt mondja, hogy ez az összeg szart sem ér, csak arra tudok gondolni, hogy ezen a pénzen kívül valahonnan jelentős rendszeres jövedelme van.
turista a saját országában 2014.08.26. 12:30:30
És bocs mindenkitől, hogy így gondolom, de ez van.
Netuddki. 2014.08.26. 12:31:58
Netuddki. 2014.08.26. 12:34:10
turista a saját országában 2014.08.26. 12:37:56
grigorij 2014.08.26. 12:45:25
Egyrészt abban is igaza van, ahogy a fasz gyárfás lereagálta az egészet, igazi 70-es évet OTSH hangulata van a dolognak!
De a lényeg!
Volt egy tisztességes és becsületes nyilatkozat, amiben egyetlen szó sem hangzott el pénzről!
De mivel ma a bluvérszemét, az akasztófára való bulvárújságírás a menő, az összes cikk úgy lett megfogalmazva, hogy az egy egységes undort, köpködést és gyűlölködést váltson ki!
Ebben vezető a ringier blikkje és nemzetisportja, de ...
Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2014.08.26. 12:47:40
grigorij 2014.08.26. 12:49:26
Az eredmény?
Az itt is olvasható köpködő véleménye, melyekben más szó sincs az eredeti gondolatokról, de bezzeg a pénz, az ingyenélő sportolók, a nyuggert zavaró edzők és a takarodjanak dolgozni véleményegtől pezseg a blogtér!
A sok tornábol felmentett, az életben semmi maradandót el nem érő netfika kelti a gyűlöletet olyan ellen, akik naponta többet tesznek az országunkért, mint az itt epegörcsöt kapó szarháziak!
Ma ugye CSAK a szélsőjobbos, idegengyűlölő gondolatok a menők...
gy tisztességes és öszinte véleményért akasztás jár...
És a legfontosabb:
Egyetérthetsz a sráccal, vagy nem!
De személyeskedő köpködésbe kezdeni álnéven a blog hátteréből???
Ritka sok tahó él közöttünk...
grigorij 2014.08.26. 12:50:51
Jelöld már meg a forrást!
Hogy Gyurta a leírt összegekre utalt!
Ha nem tudod, akkor ne hazudozz itt össze mindent!
A gyülöleted fordítsd anyukád irányába...
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 12:51:16
Őszintén szólva nem ismerem Verrasztó anyagi helyzetét, azt sem tudom, hogy egyébként mennyit kap az úszásért, meg máshonnan mennyi jövedelme van, de azért ha azt nézed, hogy mennyi edzésmunka lehet egy EB győzelem mögött, nem olyan nagy összeg az az 1,25 millió. Ha évente kapna ilyen díjat, az egy százas havonta, annyiból még lehet, hogy az étrendje sincsen meg. Ne a minimálbéresekhez viszonyítsd, mert ezt nem csak úgy kapta, hanem meg is dolgozott érte, ha csak hozzád vágnának 1,25 milliót, persze, hogy jelentős összegnek találnád, de itt nem erről van szó...
Az élsporttal kapcsolatban nem elsősorban az összegekkel van baj, hanem az elvvel. Piaci alapon akkor ér sokat bármely sportágban egy EB győzelem, ha a piaci szereplők, beleértve a cégeket és a magánembereket is, hajlandóak pénzt áldozni adott sportolók vagy sportesemény vagy sportoló támogatására. Az élsportolónak is azért kellene fizetést kapnia, mert értéket teremt, és az értékteremtés nem a puszta teljesítménye, hanem amiért fizetnek is, amilyen értéket ad neki a piac, így van ez a munkával is. Azonban amikor az állam támogatja az élsportot, akkor az egész teljesen felborul. Igenis, tiltani kellene azt, hogy az állam támogassa az élsportot, finanszírozzák inkább a nézők, a szponzorok, a hobbisportolók, meg bárki, aki szívesen szán rá valamennyit. Ha így egy sportágból nem lehet megélni, akkor az legyen amatőr sportág.
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2014.08.26. 12:58:29
Roan 2014.08.26. 13:05:50
mojoking77 2014.08.26. 13:29:24
Eszak Korea?
Vagy csak akartal mondani valami igazan "nagyot"?
Te baratom, megis mi jot sportolsz heti legalabb 2-3-szor? Mert az, hogy ket havonta lementek egy orat focizni, amibol negyven perc dumalas, az meg nagyon messze van a rendszeres sportolastol. Tomegsport... Ugyan mar.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.08.26. 13:29:43
Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.08.26. 13:32:57
wolves84lb 2014.08.26. 13:38:05
wolves84lb 2014.08.26. 13:41:33
"ápolónőnek lenni nag dolog. Meg orvosnak, kőművesnek, tanárnak, tűzoltónak. Nekem nem menne az, ami például egy tűzoltónak. Mert az teljesítmény, ahogy rengeteg szakma is az, ha jól végzi az ember. Az uszikálás nem szakma, az egy mechanikus mozdulatsor, bárki képes rá, legfeljebb nem olyan gyorsan, de ennek nincs jelentősége. "
LOL...bárki tud falat építeni, max nem olyan gyorsan, és nem olyan egyenesre. De ennek nincs jelentősége.
Mekkora hülye vagy :)
laci_52 2014.08.26. 14:18:06
Részemről szó sincs sem gyűlöletről, sem hazudozásról.
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 14:18:47
Nem, konkrétan Belgiumra gondoltam, de nyilván te magadból kiindulva diktatórikus példát akarsz a számba adni.
"Te baratom, megis mi jot sportolsz heti legalabb 2-3-szor?"
Futok, tájfutok. Alkalmanként mást is, de futni azt rendszeresen.
"Mert az, hogy ket havonta lementek egy orat focizni, amibol negyven perc dumalas, az meg nagyon messze van a rendszeres sportolastol. Tomegsport... Ugyan mar. "
A focit sosem szerettem, régen volt, hogy alkalmanként lementem kosarazni, gyerekkoromban meg versenyszerűen űztem, de ma már hidegen hagynak a csapatsportágak.
Viszont te szándékosan nem a mondandómat kritizálod, hanem próbálod elhitelteleníteni azt, amit én tömegsportnak mondok. Nem, tömegsport alatt nem azt értem, hogy havonta egyszer lemész focizni (gondolom magadból indulsz ki), hanem mindent, ami nem élsport. Ebbe beletartoznak a koca sportolóktól a minden nap akár többször is edző, de nem élsportoló emberek is.
laci_52 2014.08.26. 14:21:46
Ez igaz, de még nagyobb baj van az arányokkal.
Nem Verrasztó 1,25 milliója a kevés, hanem az a sok, amit például a focistáknak adnak az eredménytelenségért...
Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 14:33:16
Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 14:34:22
Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2014.08.26. 14:34:52
Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 14:41:33
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 14:45:21
Igazából addig nem tudjuk megítélni, hogy mi a kevés és mi a sok, amíg nem piaci alapon megy. Az is lehet, hogy egyes profi sportolók, akiknek most sokallják az emberek a gázsiját, piaci körülmények között még többet kapnának.
Jelenleg rövid és középtávon a legnagyobb baj a kiemelt csapatsportágak támogatási rendszere, azon belül a foci, ha ugyanezeket a pénzeket a sikeres sportágaink kapnák meg, akkor valamivel jobb lenne, de legjobb mégis az lenne, ha az államtól senki sem kapna élsportra semmit, támogassa az állam a szabadidősportot, tömegsportot, és vonjon be még több embert, majd ezek a hobbisportolók összedobják a pénzt az élsportolók támogatására, ha úgy gondolják. Ha mégsem teszik, akkor is jobb, ha 20-szor annyi hobbisportoló sportol rendszeresen, mint ha sok aranyérmet szerzünk az olimpiákon.
Ezzel kapcsolatban felteszem azt a költői kérdést is, hogy szép dolog a fociakadémiák támogatása, meg az utánpótlás nevelés általában, csakhogy egyszerű matematika, ha egy átlagos élvonalbeli csapatnál két évente van 20 fő utánpótlás (ennél sokkal több is szokott lenni), viszont a felnőtt csapatba is csak 20 ember kell (az átigazolás nem játszik, mert máshol is van utánpótlás, az arányokat nem változtatja), akkor a fiatalok 80-90%-ával mi lesz?
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 14:55:03
Semmi ilyet nem állítottam, teljesen más aspektusból közelítettem meg a témát. Azt vetettem össze, hogy mi a jobb, ha több tízezren lefutják a maratont, de nincsen köztük igazi élsportoló, vagy az ha csak pár százan, de köztük vannak élsportolók, akik kiemelkedő időeredménnyel. Olyan összefüggés nincsen, amire te rámutatsz, és nem is állítottam ilyet. Ceteris paribus nyilván ha többen futnak maratont, akkor jobb eredményeknek is kell születni, viszont sok más tényező is van.
De egyébként meg van annak is az oka, hogy ma miért nem futnak 2:15 perc alatt a magyar maratoni futók, ha kíváncsi vagy, viszonylag röviden össze tudom foglalni.
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 15:08:07
Van erről valami statisztikád? Csak mert a magyar lakosság rendszeres testmozgásáról eddig csak elkeserítő statisztikákat láttam, ezzel szemben elég sok olimpiai érmet szerzünk lakosság arányosan még ma is.
Másrészt mint írtam, én azt tapasztalom, hogy csak kivételes egyéniségek maradnak meg egy sportág mellett pusztán egy példakép hatására, a többségnek az ilyen motiváció csak kampányszerű sportolásra jó.
miskolc 2014.08.26. 15:16:25
Laciii 2014.08.26. 15:17:23
Mert? Csak és kész?
Rubik-kocka rekordért mennyi jár?
Élsportot oldják meg piaci alapon (valódi piaci alapon, nem úgy mint a focit).
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 15:21:01
Mondjuk a pályaépítéssel nincs is gond, a stadionépítéssel már van...
Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 15:51:56
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 16:16:25
Nem az a kérdés, hogy mennyi jelentkező jelenik meg a nagy sikerek után, hanem hogy közülük mennyien maradnak legalább évekig. Mert utóbbiakkal kapcsolatban vannak kétségeim.
Elsősorban azért nincsen 2:20 alatti maratonistánk, mert munka mellett nem lehet, valóban így van. Ahhoz, hogy lehessen, ezért teljes fizetést kellene adni. Ellenben a rendszerváltás előtt ebben mint minden más komolyabb sportágban is, papíron amatőr, de kamuállásban "dolgozó" sportolók voltak, így nekik meg volt a lehetőségük a profi szintű felkészülésre, ezért tudtak a maiakhoz képest jobb időt futni.
Hogy mennyire lenne szükség ma ugyanerre, az viszont más kérdés. Azért jó példa a maratoni futás, mert ebben a számban megtörtént az, amiről én beszéltem, hogy mivel az állam kiszállt a támogatásából, és a versenyszféra sem támogatja jelentősen, ezért amatőrré vált a mezőny (szvsz nem minden sportággal történne meg, a látvány sportágakkal nem). Ugyanakkor közben egyre nagyobb tömegek futnak maratont, vagyis valódi példaképek nélkül működik tömegsportként a futás Magyarországon. Az én meglátásom szerint ez összességében jó, még akkor is, ha az nem jó önmagában, hogy az élsport visszaszorult.
(Plusz egy tényező még ott van, hogy állítólag az európai versenyzőknek akkor sem lenne esélyük az etióp és kenyai versenyzőkkel szemben, ha profi felkészülésre lenne lehetőségük, ebbe azért nem megyek bele, mert nem értek hozzá, nem tudom mennyire igaz.)
Az ultrafutással azért nehéz összevetni, mert az lelkes amatőr (a szó pozitív értelmében) őrültek terepe, aminek szintén meg vannak az okai (pl. nem olimpiai sportág, nagyon sok év fejlődési utat kíván, nem látványos, stb.)
ComLo 2014.08.26. 16:19:03
De sajnos ez is olyan téma, mint a gazdaság, a társadalomtudományok, vagy épp a labdarúgó válogatott: MINDENKI ért hozzá.
Benne (nah jó partvonalon :-) ), éltem és dolgoztam, családom több tagja sportmanager-ként dolgozik, profi klubbot vezet (épp ide vág, hísz úszás).
Amióta külföldön élek, sokat tapasztaltam, és kicsit azért máshogy látom a dolgokat. Látom és tudom hogy sokmindent máshogy kéne tenni, de látom azt is, hogy van ami világviszonylatban sem orvosolható "probléma" (gondolok itt pl.: az adott régió látványsportágának (labdarúgás, krikett, amerikai foci) aránytalanul kiugró gazdasági túlsúláyra), van amiben pedig lényegesen jobban állunk mint azt sokszor gondolnánk.
Amikor például azt látom hogy India, egy 1,6 milliárdos ország elmúlt 16 évének egyetlen (!) olimpiai aranyát nyerő sportoló, saját zsebéből készül az olimpiára, és semmilyen elismerést nem kap érte, vagy hogy Singapore milyen görcsösen porbál, tényleg minden kis apró megmozdulást, fantasztikus sikerként beállítani, pedig az néha elég nagy kudarc, és hatalams pénzek folytak el rá ...
De persze a másik oldal is igaz, példát vehetnénk arról, ahogy eggyes nagy államok (pl: USA, Ausztrália) kezelik a sportolóikat: a nemzeti hősökön kívül, egy-egy olimpiai pontszerző, a saját mikroközösségében lesz sztár, ott kapja meg az elismerést.
Mit akartam ezzel mondani? Verrasztó nyilatkozatát, baromi nehéz úgy megitélni, hogy nem ismerjük pontosan a magyar úszósport belügyeit, a "ki, mit, miért, hogyan"-t. És még ha valaki ennek ismeretében is alkot véleményt, a nemzetközi kitekintés, ezt is nagyon könnyen felülírhatja.
diszkriminans (törölt) 2014.08.26. 16:21:17
Azt meg ne tudd meg, hogy gyerekkoromban hány gyereknek volt példaképe Jordan vagy más az NBA-ből, és ehhez képest hány százalékuk sportol manapság...
Pedig ha nem csak az a perspektíva van, ami nyilvánvaló okokból csak keveseknek sikerülhet, hogy élsportolóvá váljanak, akkor egészen máshogy alakulhatnának a dolgok.
Dekatlon 2014.08.26. 16:43:45
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.08.26. 17:43:46
"Úszónemzetnek hívnak minket, "
Ezt meg honnan veszed?
Az egyetlen címkénk, ami a vízzel kapcsolatba hozható, az a "kompország" címke :)
Nem túl hízelgő, hiszen a köpönyegforgató szinonímája. Mindig oda úszik, ahonnan a hasznot reméli.
Nem hivatalosan meg "balkáni cigányoknak" szokták a magyart nevezni a nyugati kultúrnépek. Nem utolsósorban az afféle mentalitás miatt, mint amilyenje ennek a Verrasztó-kölyöknek is van a pénzügyekben.
Mi magunkat meg legszívesebben lovasnemzetnek nevezzük. Hiszen lóháton érkeztek a magyarok Európába, az ázsiai sztyeppék felől, nem hajón a tenger felől.
Még hogy úszónemzet. A lakoság 90%-a nem is tud úszni :)
ComLo 2014.08.26. 18:05:02
Az élsport finanszírozása, állami szinten több okból sem ördögtől való. Egyrészt, ha átlépjük a demagógiát (hány lélegeztetőgépet ... stb), be kell látni, hogy az állam feladatai között ott szerepel a "cirkuszt a népnek" kitétel. Biztosítani kell a polgárok szorakozását. Ennek az egyik legjobb formája az, ha az élsportot támogatja, mert járulékos haszonként öregbítik az ország hirnevét, a példaképek állításával tömegeket mozgatnak a sportolás felé (tudom, írtad nem eléggé, eggyet is értünk, de még mindig jobban mint mással), valamint a nemzeti öntudatot is erősítik.
Az hogy miért megy a csapatsportokra, kiemelten a focira a legtöbb pénz ... vérzik a szívem ebben jártas emberként utálom a dolgot, de ki kell jelenteni: mert rövid közép, és talán hosszú távon ez a legjobb ár\érték arányos befektetés. Ma magyaroroszágon (és a világ legtöbb részén) a labdarúgás a legnépszerübb sport. Statisztikák millióit tudnám ide citálni. Az egyéb sportoknak csepegetett aprópénz, még így is elég ahhoz, hogy vilászintű élsportot tudjunk csinálni egy csomó másik sportágban. Mint mondtam ez az arány rövid és közép távon (szerintem sajnos hosszú távon) sem fog megváltozni.
Végül egy apró megjegyzés. A maratonos példád nagyon téves. Pont az az egyetlen hosszútávú sportág, ahol komoly esélye van a nem afrikai futóknak. A többi hosszútávó számhoz képest aránytalanul sok nem afriaki siker születik világesemányen. Hogy csak pár példát említsek, nézd meg a női világcsúcstartót, vagy mondjuk a 2004-es olimpiát. Szerintem (szubjektív vélemény!!) ha olyan szintü maratoni felkészítés lenne az országban mint számos más élsportban (pl úszásban) érhetnénk el komoly nemzetközi eredményeket.
ComLo 2014.08.26. 18:11:24
Van amire csak turulos melldöngetés büszkének lenni, de az úszómúltunk elvitathatatlan.
Kezdve Hajós Alfrédal aki elsőként nyert úszásban olimpiai aranyat. Vagy Székely Évával aki megreformálta a női úszást. Vagy folytatva (és alapját képezve a kijelentésnek) az utóbbi 30 év uszósikereivel, ami az ország méretéthez és lakosságszámához képest igen igen jelentős.
Dr_utcai_arcos 2014.08.26. 18:26:00
Krisz11 2014.08.26. 21:06:54
Ezt választotta ez van. Az élsport amúgy is káros az egészségre meg a doppingolásról szól.
Tőlem persze pénzelhetnék őket is mondjuk egy "sorsok háza" megépítése helyett, de egyiknek sincs értelme.
Inkább költsék kórházi felszerelésre meg orvosokra, azokra tényleg szükség van.
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2014.08.26. 22:14:53
efendi69 2014.08.27. 08:43:03
diszkriminans (törölt) 2014.08.27. 10:06:48
Nem, az államnak nem feladata a nép szórakoztatása, a szórakoztatás egy szolgáltatás, amit a versenyszféra IS képes nyújtani, ráadásul jobban, mert a piac a valódi igényeket szolgálja ki, szemben az állammal. Szó sincs itt demagógiáról, szó sincs lélegeztetőgépekről, én sehol nem írtam, hogy kevesebb pénzt a sportra, én azt írtam, hogy a tömegek sportolásának a feltételeit kell megteremteni, valamint a sportolást népszerűsíteni, utóbbinak az egyik legkevésbé hatékony módja a példaképek felépítése.
"Az hogy miért megy a csapatsportokra, kiemelten a focira a legtöbb pénz ... vérzik a szívem ebben jártas emberként utálom a dolgot, de ki kell jelenteni: mert rövid közép, és talán hosszú távon ez a legjobb ár\érték arányos befektetés."
Pont ezért finanszírozható könnyedén piaci alapokon, és nem szükséges az állam támogatása, sőt valójában az még ronthat is a helyzeten.
A maratonos példám nem téves, te csak a zárójeles állításomat cáfoltad, amiről jeleztem is, hogy nem vagyok benne biztos, mert nem értek hozzá, és csak mellékesen jegyeztem meg a fő mondanivalóm mellett.
sdani 2014.08.31. 07:22:41
Világversenyeken lehet. Azok valamennyire "amatőr" terepei a hosszútávfutásnak. A profi terep a nagy pénzdíjas utcai maratonok. Itt érdemes megnézni, hogy kik és hol futottak jó időket:
www.alltime-athletics.com/mmaraok.htm
Boston, Berlin, Chicago... Az első 4o-ben nincs fehér ember.
Érdekes kérdés, hogy a nőknél nem ennyire erős a kenyai/etióp dominancia... talán kulturális okai lehetnek.
Az utolsó 100 komment: