Ugrás a tartalomhoz
aug. 28. 2018

Légy sikeres! Sportolj!

A sportos emberek magabiztosak, jó a megjelenésük, kiváló a szorgalmuk, tűrőképességük és megtanulnak lemondani bizonyos élvezeti dolgokról. Ilyen egy jó sportoló, akit a sport megtanított a becsületességre, a csapatmunkára, az empátiára, a kudarc elviselésére stb... A sport tehát nemcsak a sokat emlegetett dolgok miatt fontos-egészség, állóképesség, jó kondi, stb-, hanem azért is, mert számos olyan leckét kaphatunk, amit az iskolai tanórákon biztosan nem. Vannak viszont olyan sztereotípiák, melyek a sportolók, vagy legfőképp a testépítők ellen szólnak: ezek az emberek a külsőségeknek élnek, és szinte semmi más nem érdekli őket csak az edzés és a napi kalóriabevitel számolgatása. Ezek az emberek még szórakozni sem tudnak és egy pohár bort sem mernek meginni, mert leeresztenek, mint a lufi. Felvetődik a kérdés, hogy akkor ezek az emberek ugyan mitől lennének sikeresek, ha folyton ilyen korlátok között élnek? 

08.jpg

aug. 24. 2018

10 tanács, hogy többet nyomj fekve

Mennyit nyomsz fekve? Mi a vége? A saját testsúlyodat ki tudod nyomni? - pár kérdés az edzőteremből, amit gondolkodó ember nem tesz fel a másiknak, csak azok, akik mindig mások véleményére adnak. Önmagukat másokhoz méricskélik és az jelenti nekik a tiszteletet, ha 2 tárcsával többet raknak a rúdra, mint a riválisuk. Innen üzenjük nekik, hogy tessék megtanulni számolni. A szabványos olimpiai fekvenyomó rúd 220 cm és 20 kg, ehhez kell hozzáadni a tárcsák súlyát és megkapjuk nettóban, hogy ki mennyit nyom fekve. Most pedig jól tessék figyelni, mert aki az alábbi tanácsokat betartja, annak 10 kg-al többet fog számolni a riválisa.

its-time-you-ditch-the-barbell-bench-press-1068x566.jpg

aug. 22. 2018

Esélylatolgatás a 2018-as Mr. Olympia előtt

Szeptember 13-16, Las Vegas, Mr. Olympia. Ezt a dátumot minden testépítő beírta már a naptárába. A világ legrangosabb testépítő versenyén, idén is olyan fizikumok mérik össze szimmetriájukat, mint Phil Heath, Dextrer Jackson vagy Shawn Rhoden. Igaz a tavalyi első hármat tekintve, Phil kivételével nem ez volt a sorrend, hanem a nagy meglepetés Big Ramy a maga 2. helyezésével és William Bonac a bronzérmével. Nagy csalódás volt tehát az előbb említett Shawn Rhoden, akit a 48 éves Dexter Jackson is lenyomott. Jöjjön most az esélylatolgatás és pár kiszivárgott fotó a giga builder verseny előtt. 

mr_o.png

aug. 21. 2018

Képeken mutatjuk, hogy önmagában a kalória egy megtévesztő szám

Manapság, aki diétázni szeretne - akár fogyáshoz akár gyúráshoz -, annak nem árt tisztában lennie a bevitt ételek kalóriatartalmával. Azonban a kalória önmagában arra nagyon kevés, hogy megtudjuk, egészséges-e amit fogyasztunk, vagy épp ellenkezőleg. Ahhoz jó lenne tudni a bevitt tápanyag rost, fehérje, zsír és szénhidráttartalmát is. A következő posztunkban olyan ételeket és menüket gyűjtöttünk össze, melyeknek megközelítőleg ugyan annyi a kalóriatartalmuk, de a makro tápanyagértékük merőben eltérnek egymástól. 

diet_01.png

aug. 18. 2018

4 perces szuperintenzív, zsírégető Tabata edzés

A Tabata edzésmódszer japánból származik. Feltalálója Izumi Tabata professzor, akinek az elsődleges célja ezzel az edzésmódszerrel az volt, hogy feljavítsa a japán gyorskorcsolyázók teljesítményét. A módszert tesztelték is, ami bebizonyosította, hogy a sportolók teljesítménye javult ettől a módszertől, mégpedig igen rövid idő alatt. Ez a módszer egyre inkább nálunk is elterjedt és előszeretettel alkalmazzák erő és állóképességi sportolók is. 

a_tabata_eredete_600x314_fb_og.jpg

aug. 14. 2018

18 lány, akik úgy lettek csinosabbak, hogy a testsúlyuk közben nem változott

Vajon hogyan lehetséges az, hogy valaki úgy lesz csinosabb, hogy közben a súlyából egy dekát sem ad le? A válasz a zsír és az izom különbségében keresendő. Természetesen nem a súlyukra kell gondolni, hiszen nyilvánvaló, hogy 1 kg zsír ugyanannyit nyom a mérlegen, mint 1 kg izom. A különbség a kettő sűrűségében van. Az izom tömege sokkal sűrűbb, mint a zsíré, így ugyanannyi izom 15-20%-kal kevesebb helyet foglal el. Az alábbi képeken szereplő lányok, a fogyással egyetemben némi izmot is pakoltak magukra, ezért fordulhatott velük elő, hogy csinosabbak lettek, de a testsúlyukból mégsem veszítettek. Ezt hívjuk mi ebben a szakmában fittségnek!

before_after_01.jpg

aug. 12. 2018

Így is készíthetsz magadnak fekvenyomó padot

A testépítés egyik alapgyakorlata a fekvenyomás. Mivel ez az egyik legnagyobb izomcsoportunk, ezért a megedzésére külön figyelmet és időt kell szentelni. Ma már elképzelhetetlen egy edzőterem fekvenyomó pad nélkül. Az otthon edzőkkel ugyan ez a helyzet: a kézi súlyzók beszerzése után a következő eszköz biztos egy fekvenyomó pad vásárlása lesz. Így tett két amerikai fickó is. Elmentek tehát az egyik Hoist üzletbe  közeli erdőbe, elővették a Stihlt és kivágtak maguknak egy fekvenyomó padot. A tárcsákat és a padot egy vastag fatörzsből szabták egyenesre, míg a rúdhoz egy kemény, de vékonyabb fát választottak. Lehet is nyomni 130 kilóval!

 

aug. 10. 2018

A testépítés legfontosabb szabályai

Aki egy ideje benne van a testépítés életstílusában és egy kicsit is magába néz, az belátja, hogy pályafutása során rengeteg hibát követett el: rosszul időzített edzés, kevés vagy nem megfelelő minőségű tápanyagbevitelek, kevés pihenés, egyénhez nem illő edzésterv. Ezek mind olyan hibák, melyeket némi tapasztalat birtokában el lehet kerülni. Nézzük melyek a legkardinálisabb alapszabályok a testépítésben, amelyeket minden testépítőnek be kell tartani, ha sikeres akar lenni. 

how-to-transform-your-body-forever-header-v2-830x467.jpg

júl. 25. 2018

Eddie Hall úgy megszívatott egy testépítőt, hogy magunk sem tudjuk eldönteni: sírjunk vagy nevessünk az egészen

Ki ne ismerné a világ legerősebb erőemelőjét Eddie Hall-t? Ő a világ legelső embere, aki 500 kg-ot húzott fel, rá pár hétre pedig 2017-ben elnyerte a világ legerősebb embere címét. A szörny becenévre hallgató bajnok 191 cm és 186 kg. Nem meglepő hát, hogy az étrendje egyedülálló. Naponta hétszer eszik, hétezer kalóriát visz be és vödör számra eszi a zabkását. Pokoli sok időt tölt az edzőteremben és a fizioterapeutánál. Úgy tartják róla, hogy humoros figura, de előfordult már hogy túl lőtt a célon. A mai videónkban is a határokat feszegeti: egy kemény edzés után kifacsarja az atlétájából az izzadtságát, majd....ami ezeket után jön, azt nézd meg a saját szemeddel. A videó után pedig válaszolj, hogy jót röhögtél-e az egészen vagy inkább undorra állt a szád!

 

júl. 20. 2018

Valóban szükség van a szenvedésre?

Tudjátok mit nem szeretek a mai fitneszvilágban? Azt hogy mindenhol azt sulykolják az emberbe, hogy szenvedni kell. Mármint a sport ezzel jár és aki sportol, annak vállalnia kell a szenvedést. Ettől lesz kemény.
 
A szenvedés a keménység kulcsa. Az a király, aki lement a terembe és a homlokán dagadó erekkel felhúzott három elefántnyit, guggolt háromszázszor, vagy megcsinálta az összes fekvőtámaszt. Ez már igazán férfias.
 

Imádom, mikor reklámplakátokon sokkolóan izmos, extrém szálkás, nedvesen csillogó testű fickók félhomályban vadállatként csapkodják a kötelet és ömlik róluk az izzadtság! Farkasként merednek előre, mert ők nagyon oda bírják tenni magukat. És az egész azt sugallja, hogy neked is ezt kell csinálnod, ha igazán férfias, vagy egészséges akarsz lenni. Ezt jelenti a sport.

vaaa2.jpg