Ugrás a tartalomhoz
aug. 18. 2018

4 perces szuperintenzív, zsírégető Tabata edzés

A Tabata edzésmódszer japánból származik. Feltalálója Izumi Tabata professzor, akinek az elsődleges célja ezzel az edzésmódszerrel az volt, hogy feljavítsa a japán gyorskorcsolyázók teljesítményét. A módszert tesztelték is, ami bebizonyosította, hogy a sportolók teljesítménye javult ettől a módszertől, mégpedig igen rövid idő alatt. Ez a módszer egyre inkább nálunk is elterjedt és előszeretettel alkalmazzák erő és állóképességi sportolók is. 

a_tabata_eredete_600x314_fb_og.jpg

aug. 14. 2018

18 lány, akik úgy lettek csinosabbak, hogy a testsúlyuk közben nem változott

Vajon hogyan lehetséges az, hogy valaki úgy lesz csinosabb, hogy közben a súlyából egy dekát sem ad le? A válasz a zsír és az izom különbségében keresendő. Természetesen nem a súlyukra kell gondolni, hiszen nyilvánvaló, hogy 1 kg zsír ugyanannyit nyom a mérlegen, mint 1 kg izom. A különbség a kettő sűrűségében van. Az izom tömege sokkal sűrűbb, mint a zsíré, így ugyanannyi izom 15-20%-kal kevesebb helyet foglal el. Az alábbi képeken szereplő lányok, a fogyással egyetemben némi izmot is pakoltak magukra, ezért fordulhatott velük elő, hogy csinosabbak lettek, de a testsúlyukból mégsem veszítettek. Ezt hívjuk mi ebben a szakmában fittségnek!

before_after_01.jpg

aug. 12. 2018

Így is készíthetsz magadnak fekvenyomó padot

A testépítés egyik alapgyakorlata a fekvenyomás. Mivel ez az egyik legnagyobb izomcsoportunk, ezért a megedzésére külön figyelmet és időt kell szentelni. Ma már elképzelhetetlen egy edzőterem fekvenyomó pad nélkül. Az otthon edzőkkel ugyan ez a helyzet: a kézi súlyzók beszerzése után a következő eszköz biztos egy fekvenyomó pad vásárlása lesz. Így tett két amerikai fickó is. Elmentek tehát az egyik Hoist üzletbe  közeli erdőbe, elővették a Stihlt és kivágtak maguknak egy fekvenyomó padot. A tárcsákat és a padot egy vastag fatörzsből szabták egyenesre, míg a rúdhoz egy kemény, de vékonyabb fát választottak. Lehet is nyomni 130 kilóval!

 

aug. 10. 2018

A testépítés legfontosabb szabályai

Aki egy ideje benne van a testépítés életstílusában és egy kicsit is magába néz, az belátja, hogy pályafutása során rengeteg hibát követett el: rosszul időzített edzés, kevés vagy nem megfelelő minőségű tápanyagbevitelek, kevés pihenés, egyénhez nem illő edzésterv. Ezek mind olyan hibák, melyeket némi tapasztalat birtokában el lehet kerülni. Nézzük melyek a legkardinálisabb alapszabályok a testépítésben, amelyeket minden testépítőnek be kell tartani, ha sikeres akar lenni. 

how-to-transform-your-body-forever-header-v2-830x467.jpg

júl. 25. 2018

Eddie Hall úgy megszívatott egy testépítőt, hogy magunk sem tudjuk eldönteni: sírjunk vagy nevessünk az egészen

Ki ne ismerné a világ legerősebb erőemelőjét Eddie Hall-t? Ő a világ legelső embere, aki 500 kg-ot húzott fel, rá pár hétre pedig 2017-ben elnyerte a világ legerősebb embere címét. A szörny becenévre hallgató bajnok 191 cm és 186 kg. Nem meglepő hát, hogy az étrendje egyedülálló. Naponta hétszer eszik, hétezer kalóriát visz be és vödör számra eszi a zabkását. Pokoli sok időt tölt az edzőteremben és a fizioterapeutánál. Úgy tartják róla, hogy humoros figura, de előfordult már hogy túl lőtt a célon. A mai videónkban is a határokat feszegeti: egy kemény edzés után kifacsarja az atlétájából az izzadtságát, majd....ami ezeket után jön, azt nézd meg a saját szemeddel. A videó után pedig válaszolj, hogy jót röhögtél-e az egészen vagy inkább undorra állt a szád!

 

júl. 20. 2018

Valóban szükség van a szenvedésre?

Tudjátok mit nem szeretek a mai fitneszvilágban? Azt hogy mindenhol azt sulykolják az emberbe, hogy szenvedni kell. Mármint a sport ezzel jár és aki sportol, annak vállalnia kell a szenvedést. Ettől lesz kemény.
 
A szenvedés a keménység kulcsa. Az a király, aki lement a terembe és a homlokán dagadó erekkel felhúzott három elefántnyit, guggolt háromszázszor, vagy megcsinálta az összes fekvőtámaszt. Ez már igazán férfias.
 

Imádom, mikor reklámplakátokon sokkolóan izmos, extrém szálkás, nedvesen csillogó testű fickók félhomályban vadállatként csapkodják a kötelet és ömlik róluk az izzadtság! Farkasként merednek előre, mert ők nagyon oda bírják tenni magukat. És az egész azt sugallja, hogy neked is ezt kell csinálnod, ha igazán férfias, vagy egészséges akarsz lenni. Ezt jelenti a sport.

vaaa2.jpg

júl. 18. 2018

Ronnie Coleman a Király

Július 17-én adták ki DVD-n a Ronnie Coleman-ről szóló dokumentum filmet. A 93 perces filmben a nyolcszoros Mr. Olympia testépítő életét láthatjuk. Főként a jelenről szól és arról, hogy Ronnie milyen kínkeservesen éli meg a mindennapjait fájdalmai közepette. A filmben vannak visszautalások a múltjáról is, például arról a fordulópontról, amikor Jay Cutler 8 év után letaszította a trónról. Nyilatkoznak benne olyan neves testépítők mint Kevin Levrone vagy Shawn Ray. A filmben megszólal Ronnie ortopéd szakorvosa, aki részletesen elmondja a testépítő gerincproblémáit. 

hqdefault.jpg

máj. 24. 2018

Így húznak le a designer fehérjékkel

A fehérje az egyik legalapabb fitness-táplálékkiegészítő. A testépítők tonnaszám borítják magukba, az alakformálók is be-be dobnak pár grammot egy héten belőle, és sokan csodálatos fogyasztószerként beállítva isszák a példás diéta helyett, hogy utána két órával lelkiismeretfurdalás nélkül ehessenek egy szelet Sacher-tortát. A probléma nem is az, hogy fogyasztják az emberek, hiszen számos pozitív hatással bír, a gond inkább az, hogy néhány cég az emberi tudatlanságot és a marketing csodálatos eszközeit kihasználva már-már aranyáron árulja azt, ami egyébként hihetetlenül olcsó.

Egy gyár, mindenek fölött

Először is tisztázzuk, hogyan kerül a fehérje az asztalra: Ha azt hiszed, hogy minden cég, ami fehérjét árul az fehérjét is gyárt, nagyon tévedsz. A fehérjepor előállítása kiforrott és összetett technológiát igényel, amit vajmi kevés cég (még a legnagyobbak sem) engedhetnek meg maguknak, és hát miért is tennék? A tejfeldolgozó üzemek úgyis elkészítik az alapanyagot, a tejsavófehérje koncentrátumot, amit aztán tonnaszámra adnak el olcsóért. A sztori itt még nem is ér véget, hiszen a gyártó a megrendelő (nevezzük fehérjepor márkának) kérésére olyan ízben, és olyan plusz adalékokkal (vitaminok ,emésztőenzimek, színezők) állítja elő a kész fehérjeport, ahogy a megrendelő szeretné. Ilyenkor a gyárból a késztermék vicc áron kerül ki, hogy aztán a fehérjepor márka hülyére keresse magát rajta.

factoryfarmedcows.jpg

már. 26. 2018

A vállizom fejlesztése

A cikknek szándékosan nem adtam a „Válledzés” címet, mert akkor mindenki arra a számomra igencsak ellenszenves szokásra gondolna, mikor egyesek képesek csak azért lemenni egy terembe, hogy utána a testükben sehol máshol, csak a vállukban érezzenek égető érzés több tucat minden irányba történt kalimpálás után.
eloreemeles.jpg

már. 14. 2018

Kreatin hatásai - mire jó?

A kreatin az egyik legkeresettebb étrendkiegészítő a fehérjék után, hiszen még az is valószínűleg hallott róla, aki új a testépítés, fitness világában. Miért olyan nagy a felhajtás a kreatin körül?  Ha nagyon egyszerűen szeretnénk megfogalmazni, akkor segít leküzdeni a fáradtságot az edzés során, így hosszabb és intenzívebb munkát tudsz végezni, ami miatt nő az erőd, és az izomméreted is.

kreatin.png