Ugrás a tartalomhoz
ápr. 18. 2017

Miért fogyassz tojást?

Húsvét után melyik táplálék forrás kerülhetne porondra, mint a tojás. A tojásról köztudott, hogy az egyik legjobb táplálék, főleg a testépítők számára. Magas a fehérje tartalma, sokféle vitamin található benne és a tojás sárgájában lévő koleszterin fokozza a tesztoszteron termelést.

Nézzük meg, hogy milyen fontos tápanyagok találhatóak a tojásban. Nagy mennyiségben található benne cink, szelén, kálium, kalcium, foszfor, magnézium, valamint nátrium. Ezek az anyagok elengedhetetlenek a szervezetünk egészséges működéséhez.

dont-throw-away-that-egg-yolk-v2-4-640xh.jpg

Vitamin tartalma is magas. Lényegében az összes létfontosságú vitamin megtalálható benne, mint például az A-vitamin vagy a B-vitamin ezeken felül C, D, és E vitaminokat is tartalmaz. A tojás segíti az agy és a szív működését, mivel betain és kolin is található benne.

Vitatott téma a tojás koleszterin tartalma, azon belül is az, hogy a koleszterin betegségben szenvedők fogyaszthatnak-e tojást. Ma már a tojásban található koleszterin sokkal alacsonyabb, mint régebben, így a fogyasztása a koleszterin betegeknek sem túl rizikós, de mindenképpen javasolt egy orvossal való konzultáció, ha egy koleszterin érzékeny ember tojást szeretne fogyasztani.

baking-without-eggs.jpg

És mire jó még a tojás fogyasztás? Segíti az emésztést, jót tesz a veséknek is. A csontozatot is erősíti D-vitamin tartalmának köszönhetően. A fehérje tartalma jót tesz az izom fejlesztésének. A reggeli tojás fogyasztás hozzá segít a fogyásban, mert jól telít a magas szénhidrát és fehérje tartalma miatt, így az éhség később tör rá az emberre.

Többféle tojás fogyasztása javasolt. Nem csak a tyúktojás hasznos, de más baromifi illetve madárféle tojásának fogyasztása is egészséges. A kacsa tojás vagy a fürj tojás és a gyöngytyúk tojás fogyasztása is jó alternatíva.

A tojást érdemes hűtőben tárolni, így akár egy hónapos tárolás után is fogyasztható. Kerüljük a nyers tojás fogyasztását, inkább süssük át jól vagy főzzük 15-20 percen keresztül. A nyers tojás fogyasztása szalmonella fertőzéshez vezethet. A házi tojásnak magasabb lehet a koleszterin tartalma, mert a házi tartású baromfiakat másképp takarmányozzák, mint a nagyüzemileg tenyésztett társaikat. Ha tojást vásárolunk ügyeljünk arra, hogy ne vegyünk sérült, repedezett héjú tojást.