Ugrás a tartalomhoz
dec. 28. 2013

10 mód, hogy motivált maradj

 „Szükségem van az edzésre, de többször nem vagyok elég motivált hozzá.” Gyakran előfordul ez az állapot a kezdő testépítőknél, de még a haladó sportolóknál is vannak mélypontok, mielőtt a csúcsra küzdenék magukat.

Több módja is van, hogy edzésre késztesd magad. Most megosztok veletek pár ötletet, ami nekem segített és minden edzésnél előrébb vitt.

nincs kifogás.png

Csak úgy, mint mindenki másnál, velem is előfordul, hogy, túl fáradt vagyok, vagy csak a sok tennivaló, vizsgák mellett nem marad energiám az edzésre. De az edzéseimet a saját szabadidőmhöz igazítom, plusz vannak extra motivációs trükkjeim, amelyek segítenek átlendíteni a holtponton.

1. Az edzés utáni csúcspont

Egy jó edzés után mindig kiugrom a bőrömből. Úgy érzem erős és magabiztos vagyok, és bármit véghez tudnék vinni.

2. A zene ereje

Kapcsolj ki már edzés előtt 1 órával. Nézz motivációs videókat, hallgasd a kedvenc rock együttesed zenéjét, vagy amit edzés közben is szoktál.

3. Lelkiismeret

Utálom az érzést, ha egy kimaradt edzés után azon sopánkodom másnap, hogy ugyan miért nem mentem le tegnap edzeni. Aki ismeri, ezt az érzést, az már csak emiatt sem fogja kihagyni a soron következő testedzést.

4. Jutalmazd magad

Minden mérföldkő után jutalmazd meg magad valamivel! Ezeknek nem kell túl drágának lenniük: egy könyv, cipők, új edző felszerelés vagy extra táplálék kiegészítő. Ha baj van a motivációmmal, csak emlékeztetem magam, hogy miután elérem a célomat, újabb kiegészítőket vásárolhatok magamnak. Hiszen nem volt hiábavaló.

10 motivation scr5.jpg

5. Szabadulj meg a stressztől

Stresszes vagy az irodában töltött hosszú naptól? Dolgozd le a feszültséget a teremben, püföld meg a boksz zsákot, üvölts a súlyok nyomásánál. Ez segíteni fog a másnapi meló túlélésénél és a motivációd szinten tartásánál.

6. Vedd fel a régi ruháidat

Hány hónap telt el az edzésed óta? Csak egy, és nem látsz a tükörben változást?  Öltsd magadra régi ruháidat, ők majd megmondják, mennyit izmosodtál. 

7. Merülj el magadban

Néha szeretek belemerülni gondolataimba még edzés közben is. Sokszor úgy vélem ez segít, és sikerül felfedni a napi problémák megoldásait.

earn.jpg

8. Találd meg a megfelelő edzőpartnert

Ha párban edzetek nem csak a saját felelősséged, hogy levonszold magad az edzőterembe. A társad számít a pontos megjelenésedre, hiszen segítenetek kell egymást az edzésben!

9. Bérelj edzőt vagy trénert

Ha mélypontra jutottál, vagy nagyon nyúzottnak érzed magad, egy edző kellően kizökkenthet ebből az állapotból. Ilyenkor már 1-2 alkalom is segíthet és megéri a pénzt, mert a következő héten meríthetsz az edzőtől kapott extra impulzusokból.

10. Vezess edzéstervet

Főleg kezdő szinten nagyon célravezető, amikor a gyakorlatok még nem olyan szisztematikusak a fejedben. Vésd papírra az edzésterved és ragaszkodj hozzá minden áron! Így nagyobb eséllyel és pontosabban be tudod tartani a heti edzéseket.

forrás:http://cutandjacked.com