Ugrás a tartalomhoz
dec. 08. 2013

Természetes tesztoszteron

Ma kicsit beleásom magam a férfi hormonok világában, mert le lettem ugatva egy csoportban, ahol egy számomra inkább visszataszító, mint nőies (képen szereplő) hölgyeményt – nem egy bikini modell, erősen body kategória  - leoltottam és a pozitív kommentelőket a tesképzavarral hoztam összefüggésbe.  Csöppet sem lepődtem meg a reakción, hiszen ők betegek. Izomdiszmorfiában szenvednek. És itt már nem a tetszés – nem tetszésnyilvánításról van szó. Ez a test egy ép eszű férfiembert nem hozhat lázba, amelyet a szakirodalom is alátámaszt: mert mit is nevezünk testképzavarnak?

article-2110301-1208114E000005DC-111_470x542.jpg

„Mindenkinek van magáról kialakított testképe. Ez annak az embernek a körvonalait jelenti, aki „lélekben” vagyunk, de a legtöbben nem egyezünk magunkkal. Ez a testképzavar. Bizonyos mértékben normális jelenség, de vannak esetek, amikor már pszichés betegségről van szó.” (Új Magyar Szó)

Lefordítva: ha egy kigyúrt női testben élő személy, nem veszi észre mekkora szép darabra cseperedett és még így is vékonynak érzi és látja magát a tükörben, az testképzavarban szenved, pontosabban izomdiszmorfiában. Azonban, ha ő ezt látja és teljes egyensúlyban van külseje lelki világával, akkor szimplán férfivá akar válni, ergo  vagy a rossz oldalra született vagy valamilyen gyengébb tulajdonságát akarja kompenzálni izmos külsejével. Ezzel ezt szeretném is rövidre zárni: a gyengébbik nem ne legyen az erősebbik, de meg vagyok győződve, hogy férfitársaim jó része osztja ezt a véleményt, a maradék pedig olyan csoporthoz tartozik, akik a méreteket és szélsőségeket preferálja vagy talán ők is betegek.

Hagyjuk a „nagyokat” maradjunk a témámnál, a természetes tesztoszteron szint fokozásnál. Maga a tesztoszteron a legfontosabb férfi hormon, amely a herékben termelődik és nagyon fontos szerepe lesz egy testépítő izomnövekedésében. A nőknél is termelődik minimális szintű férfihormon, haj és egyéb szőrzet fenntartásához. Ezt nyomják befelé mesterséges úton, anabolikus szteroidok formájában férfiak és nők (lásd bevezetés témája) egyaránt. Ezáltal létrejönnek a 21. század új „őshüllői”, akik egy-egy dózis benyomása után Hulk-ként születnek újjá, leszámítva a liba-zöld színt, mert a barna bőr ugye szebben kihozza és láthatóbbá teszi az izomtúnusokat. Na, szóval vannak ők és leszünk Mi, akik nem akarunk versenyszerűen testépíteni és doppingszerekkel befolyásolni a hormonháztartásunkat. Ezért össze kell szednünk minden olyan alternatívát, amely természetes úton dobja meg a tesztoszteron szintünket.

tesztoszteron.gifforrás: http://www.potentman.co.uk

A fenti ábra mutatja, hogy az idő előrehaladásával a szintet egyre nehezebb lesz növelni, mert a tesztoszteron tengés alap értéke a 25 éves kortól lineárisan csökken. Úgyhogy ebben is előnyben a fiatalság, de nem csak a 20 éveseké.., ezért nézzük is, mivel enyhíthetjük ezt az elkerülhetetlen folyamatot.

Szabadsúlyzós edzés

A súlyzós edzés alapból növel a teszt. szintet. A szabadsúlyzós edzés pedig megsokszorosítja. Azok közül leginkább a guggolás, felhúzás, nyomó gyakorlatok. Ezeket végezzétek alacsonyabb ismétlésszámmal (6-8), a pihenőket pedig a pulzusszintednek megfelelően, de lehetőség szerint ne trécselj és ne pihenj 1-2 percnél tovább edzőpartnereddel. Az izolációs gyakorlatokat pedig hagyd edzés végére.

Zsírfogyasztás

salmon-omega3.jpgA telítetlen zsírsavak elengedhetetlenek a tesztoszteron termeléshez. Így amikor elérsz ahhoz a ponthoz, hogy már egy ideje nem tapasztalsz fejlődést, viszont túledzettnek sem érzed magad, fennáll a lehetőség, hogy nem fogyasztottál elég telítetlen zsírsavakban gazdag ételt, mint pl tonhal, olajos magvak vagy a jó öreg OMEGA3-t, ezáltal csökken tesztoszteron szinted, ami izomveszteséghez vezet.

Fokozd a fehérje bevitelt

Evidens, hogy elegendő fehérje bevitel nélkül nincs izomnövekedés. A megfelelő fehérje szint tartása testépítőknél (2-3g/testsúly kg), ami egyben a teszt. szint növekedését is jelenti. Főként fehér, de akár vörös húsok, tejtermékek, halfélék és a tejsavó fehérje a táplálékkiegészítők közül egyensúlyozzák és megemelik a férfi hormonjaid.

Aludj, amennyit csak lehet

Sleeping_after_Breakfast_for_Bodybuilders.jpgA fehérje a pihenési időben épül be. Ez önmagában így elég közönségesnek hangzik. A férfi növekedési hormon előállítás alvás közben fokozódik, így az izomnövekedés is rendszerint ekkor megy végbe. Valójában a legjobb az lenne, ha minden edzést követő kaja után megdőlnénk egy kicsit.  Aki ezt megtehet igen szerencsés, de azok is sokat porfitálhatnak, akik bevésik az eszükbe, hogy a 8-9 órás alvás edzőnapon egyenesen kötelező.

Szeretkezz!

A rendszeres szex és jó esetben vele járó ejakuláció emeli a szervezet tesztoszteron háztartást. Tévhitként terjed, hogy pont az ellenkezője esik meg: az orgazmus rontja a fizikai teljesítményt és a sporteredményeket. Ne higyj az eféle képzelgésekben!

Vannak még egyéb tesztoszteron szint növelő lehetőségek, de ezeket már nem részletezném. Egyedül a különböző gyártók teljesen legális tablettáit, melyek még természetes úton nyúlnak bele hormonszintedbe. Nekem már ez is too much, de ha végképp nem látsz, más megoldást, bátran ruházz be, valamelyik webshop kínálatából.