Ugrás a tartalomhoz
okt. 27. 2013

Zsírvesztési tippek

Talán van aki már megnézte a BeforeAfter rovatban a rólam szóló írást. Úgy gondoltam pár általam is használt, bevált tanáccsal hozzájárulnék azon erőfeszítésekhez amiket esetlegesen tesztek, hogy jobb formába kerüljetek.  Nagy csodákat nem kell várni, de minden apró tipp jól jöhet. Ügyesek legyetek és bármi kérdés felmerül csak bátran keressetek.

5216184-young-caucasian-man-with-a-red-hot-chili-pepper-in-his-mouth.jpgCsípős paprika: nemcsak a szánkat, hanem a zsírszövetet is fokozottan égeti.

Ezért..Paprikázd fel!

Az erős paprikafélékben található kapszaicin bizonyítottan segít a zsírégetésben, és csökkenti az étvágyat. Emellett remek termogén hatással is bír.

Hajts rá a fehérjére

A magas fehérje tartalmú diéta nem csak az izom hipertrófiát támogatja, hanem a zsírégetést is segíti (a fehérje megemésztéséhez égeti el a legtöbb energiát a szervezet). A Skidmore Egyetemen (Saratoga Springs, New York) végzett kísérlet, melynek egyik csoportja magas fehérje tartalmú diétát folytatott (a napi bevitt kalória tartalom 40 % fehérjékből) 8 hétig, jelentősen több testzsírt veszített (főleg has tájékon), mint az alacsony zsír, magas szénhidrát tartalmú diétát folytató másik csoport tagjai. A magas fehérje bevitel ezen kívül megemeli a YY peptidek számát, amelyek segítenek a teltség érzet kialakulásában.

Lassíts le

Amikor szénhidrátokat viszünk be, igyekezzünk lassú felszívódásúakat választani, mint a barna rizs, a teljes kiőrlésű magok, zabpehely és hasonlók, amelyek hozzásegítenek az alacsony és egyenletes inzulin szinthez, így megelőzve az inzulin tüskéket, amelyek akadályozzák a zsírégetést és elősegítik a zsír raktározást.

Vigyél be zsírt

Sok tévhittel ellentétben nem kell megvonnunk a zsírokat, pusztán arra kell figyelnünk, hogy megfelelő minőségű forrásokból vigyük be ezeket a szervezetünkbe. Lehet, hogy hatalmas anomáliának tűnik, de ahhoz, hogy zsírt veszítsünk, zsírt kell fogyasztanunk. Ha a napi kalória bevitelünk 30%-át megfelelő minőségű zsírokból visszük be, mint például lazac, szardínia, olíva olaj, mogyoróvaj (nono, nem nutella és hasonló vackok), mandula, dió hozzájárulunk ahhoz, hogy több zsírt égethessünk el, mint az alacsony zsírtartalmú diétát folytatók.

Éljen a tojás

A tojás nemcsak, hogy töltve van fehérjével, segít növelni az erőszintet és a kísérletek bebizonyították, hogy azon személyek, akik reggelire tojást fogyasztottak, nemcsak kevesebb kalóriát vittek be a nap hátralevő részében, hanem több testzsírt veszítettek diéta folyamán. A tanács: reggelire mehet nyugodtan három egész tojás és hozzá még 3 tojásfehérje.

Az elhanyagolt gyümölcs

A Scripps Klinikán (San Diego) végzett tanulmány szerint azok, akik a nap folyamán több alkalommal elfogyasztottak egy fél grapefruitot, vagy ugyanennyi gyümölcsből nyert levet, 12 héten át, átlagban 2 kilóval többet fogytak úgy, hogy semmi egyéb diétát nem követtek (némely teszt alany 5 kilótól szabadult meg). Az orvosok ezt azzal magyarázták, hogy a grapefruit bizonyítottan csökkenti az inzulin szintet.

Fogyassz tejet

Azon sovány tejtermékek, amelyek kalciumban gazdagok hozzásegíthetnek minket a zsírvesztéshez. Ennek az oka, hogy a kalcium segíthet a calcitriol nevű hormon termelés szabályozásában, amely gátolja a zsírégetést.

Egy nap, egy alma

Az alma egy remek szénhidrát forrás mely több antioxidánst is tartalmaz. Egy átlagos méretű almában 200 mg alma polifenol és 30g szénhidrát van.

Kerüld az édesítőt, igyál zöld és fekete teát

A legújabb kutatások bebizonyították, hogy az édesítős italok fogyasztása olyan szinten képes becsapni az emberi agyat, hogy a cukor bevitellel majdnem azonos méretű inzulin tüskéket is létre hozhat a szervezetünkben e termékek fogyasztása. Igyunk inkább natúr zöld vagy fekete teát. Ezek képesek csökkenteni a kortizol szintet és az EGCG (epigallocathecin gallate) gyorsítja az anyagcserénket.