Ugrás a tartalomhoz
okt. 20. 2013

Példamutatás Gyermekeinken

Manapság gyakori, hogy a gyerekek a saját iskolatáskájuknak a súlyát sem bírják el/megj., igaz manapság szinte minden könyvet hordaniuk kell. A mozgásszegény életmód már kis korban elkezdődik, a lehető legrosszabb választások egyike. Mely végül egy gyenge beteges életminőséget eredményez.

A gyenge testi fejlődés kihat a tanulásra is. Felmérések bizonyítják, hogy a rendszeresen testmozgást, sporttevékenységet végző gyerekek átlagosan jobb eredményeket érnek el. A gyerekek a jelenlegi kimutatások alapján magasabbra nőnek ugyanakkor izomtömegük 11-15% kisebb, mint 20-50 évvel ezelőtt.

A fejletlen izomzatuk végett sokkalta sérülékenyebbek lesznek, sőt szapora a rossz testtartással járó hátgerincprobléma előfordulása. A testnevelés órák tematikája sajnos nagyon kötött és sok tévhit is van a gyerekek erőfejlesztés lehetőségei terén. Nem igaz, hogy: az erőedzés negatívan befolyásolja a növekedést. Ésszerű keretek közt felépített és szakfelügyelettel végzett edzés nem befolyásolja a növekedési folyamatot. Sőt igenis szükségük van, rá mert a csontozat igényli a terhelést az optimális csontsűrűség eléréséhez.

Nem igaz, hogy: a gyermekek nem képesek 16-18 éves kor alatt izmot építeni. A lányoknál 8 a fiúknál 10 éves kor körül már igenis fejleszthető a vázizomzat

Nem igaz, hogy: az ellenállással végzett edzés csak egészséges gyerekeknek való.A túlsúlyos gyerekeknél az izom metabolizmusa végett képes arra, hogy csökkentse a testzsírt. A légzőszervi megbetegedésben szenvedő gyerekeknél javul a vitál kapacitás azaz /a tüdő oxigén befogadó képessége/

A cukorbetegeknél pedig egyenesen kötelező lenne edzést végezni, hogy a felesleges glükózt a vérből elégessék.

Még miért fontos a gyerekkori mozgás?

Mert a fiatalkorban elkezdett edzés során csontjaink sűrűsége meghatározó szerepet játszhat az időskori csontritkulás előfordulásának csökkenésében. Edzés során az ásványi anyagok gyorsabb beépülése folytán a csontjaik kellően erős és ellenálló lesz.

Tehát mutass példát gyermekednek! Vidd magaddal nyugodtan az edzőterembe! Járasd sportkörökre. Akár mozogjatok mimnél többet együtt, hogy lássa nincs egyedül és te sem adod fel! Találj ki mozgásos programokat akár az egész családnak! Figyelj az egészséges vitamindús változatos étkezésre!

Légy példa a jövő generációja előtt!