Ugrás a tartalomhoz
okt. 11. 2013

Ha Ősz, akkor tömegnövelés

Hogyan és miért pont Ősszel jön ránk ?
Póló, pulóver, kabát.. lesz mivel eltakarni a tömegelés során felszedett nem kívánatos zsírszöveteket. Másrészt a hűvösebb időszakokban korlátozottabb a mozgás lehetősége: tegnap kimentem futni, olyan hideg volt a levegő, hogy jégcsapok fagytak a torkomon, végeztével pedig köhögtem, mint egy beteg szamár.Na pont ezért a bevitt kalória napi egészét kevésbé fogjuk elégetni különböző nyár adta mozgási lehetőségekkel. Aztán van a melatonin szint. Tavasszal és nyáron a melatonin szintje alacsony, ősszel és télen azonban megemelkedik. A melatonin pedig befolyásolja az étvágyunkat. E miatt fogjuk kívánni a nehezebb ételeket. 

tomegnvels_zsrmentesen_03.jpg

Az edzés semmiben nem fog változni, kivéve ha ilyenkor az edzőterem hőfoka is lejjebb ad. Nálunk előfordul, de ilyenkor "Rocky pulcsiba" tolom, megadja a télies karácsonyi edzős feelinget. Csak azért mondom, mert még mindig vannak olyanok, akik a szálkásításnál nagyobb ismétlésszámmal nyomnak, tömegnövelésnél pedig nyomnak 100 ból kettőt. Kár hogy, a hipertrófia (izomtömeg gyarapodás) az  izom megfelelő terhelésével, egy jól megtervezett edzéssel és az intenzitás fokozatos növelésével fog életbe lépni. Úgyhogy a különbség az étrend lesz. Persze a szálkásításnál lehet még a diéta mellett kardiózni stb.., de most maradjunk a tömegnövelésnél.

Étrendben a változás kulcsszavai: magasabb szénhidrát bevitel, minőségi fehérje mellett. De a kajálás első evangéliuma szerint: ha szar kaját eszel, előbb utóbb te is azzá válsz. Ha jó kaját eszel és keveset, akkor vékony leszel és szálkás. Ha jó, és minőségi kajákból eszel nagy mennyiségben, akkor szálkás leszel és izmos. Ha közepesen jó, magas szénhidrát tartalommal, minőségi fehérjével kajálsz, akkor nagy darab és izmos leszel. Ezután tartani a hormonszintet, intenzíven edzeni és kész a tömegnövelés.

Ez volt az én gyorstalpaló tömegnövelés leckém, még zárásképp annyit, hogy ősszel a kalória számolgatás maradjon azoknak, akik a kockáikat számolgatják és kifagynak a -20 ba. Nekem és tömegnövelő társaimnak pedig marad az egy kocka a méretes izom és a száműzött brokkoli.