Ugrás a tartalomhoz
sze. 11. 2013

A megfelelő edzésforma zsírégetés terén - Futás kontra kondi

Vajon a futás, biciklizés úszás a jobb edzésforma-e, azaz az aeorob mozgások, vagy a heti 3x edzőtermi edzésforma, azaz anaerob mozgás fajta-e a jobb súlyvesztés szempontjából ?

Futás:

Az ember számára mindig szükség van egy kitűzött célra; tervek, elvárások (másokkal, de legfőképpen magunkkal szemben) és célkitűzések nélkül nem fogjuk megtalálni helyünket e világban. A futás az elszántak sportja, az akaraterő próbája.
A futóember, edzés közben számtalan holtponthoz ér, melyeken muszáj túllépni, ahogy az életünk is számtalan nehéz pillanatot tartogathat.
Futás közben agyunkat kikapcsolva csak úgy jönnek a jobbnál jobb gondolatok, a problémák szinte elszállnak és helyét valami egyszerű, mégis kellemesen borzongató öröm foglalja el.

A futó ember tehát nem csak kitartó és elszánt, hanem boldog is. Ezek után nem volna egyszerű, ha mindenki futna? Valószínűleg mindez nem ilyen egyszerű, mégsem vitatkozhatunk komolyabban az előbbi állítással. A futás közben a felszabaduló endorfinnek köszönhetően az esetleges izom- és ízületi fájdalmak ellenére is hihetetlen boldogságot érezhetünk. Futni pedig bárhol lehet és bárki tud – az orvosi tiltások kivételével.

Kondi:

Az edzőtermi edzés zsírégetés azaz helyesebben mondva kalóriaégetés szempontjábol hasznosabb megoldás.
Mindezen által a futás is variálható intervallumos intenzív mozgássá, ha nem szereted a monoton egyhangú futásformát. 
Tehát személy szerint egyikre sem mondanám, hogy jobb vagy kevésbé hasznos.

Az edzőtermi edzés által az izmaink olyan megterhelésnek vannak kitéve, hogy szervezetünk még az edzést követő két órában is az izmok regenerálódásával lesz elfoglalva és ez plussz kalóriát vonhat el szervezetünktől. Ilyenkor sokat jelent a jól felépített étrend is.

Bármilyen edzésformát is választasz a gyorsaság és az edzés intenzitása kulcsfontosságú a zsírégetésben.Javasolt a megfelelő pulzustartományban lévő edzés. Egyenlettel is kiszámolható kinek mi a megfelelő pulzustartomány, de ez nagy vitákat hagy maga után edzettségi szinttől és kortól függően. Így inkább testre és személyre szabottan inkább egy pulzusmérő óra lehet ebben segítségedre.

Végkifejlet: Egész nap folyamán bármi mozgást is végzel kalóriát égetsz el, de hogy gyorsítsd a folyamatot.Javasolt az edzéseid intenzitását növelni. Legyen az futás, biciklizés úszás. Vagy esetleg edzőtermi edzésforma. Tehát ötvözheted is a kettő edzésformát a változatosabb megterhelés érdekében.