Ugrás a tartalomhoz
sze. 06. 2013

Az én titkom… 2. Mit egyek ha fogyni akarok?

Többen kérdeztek már meg, hogy mégis mit ettem és mennyit? Nem árulok el nagy titkot, ha annyit mondok, hogy kerüljük a zsíros, cukros és szénhidrátokban gazdag ételeket.

Ami szerintem meghatározó volt, az a kenyér. Február óta, ha nem muszáj, akkor nem eszek kenyeret.Hasonló véleményem van a többi sós és édes péksüteményről, ha végképp nincs más, akkor napi maximum két zsömlét viszek be a szervezetembe, azt is reggel vagy még délelőtt. Jön a következő, a tészta. A tésztaaaa?- döbbentek le páran. Igen. A tészta is egy kalóriabomba. Ha már mindenféleképp kell valami köret a csirkemellhez, akkor csakis rizst használok a zöldségek mellett.

- De mit eszel reggel a tojások mellé?- jött a kérdés.

- Zöldséget, amennyit csak lehet!

DSCN4315.JPG

A zsírokról szerintem nincs értelme beszélnem, csak annyit, hogy mióta belementem ebbe a „játékba”, azóta csakis olivaolajat használok mindenhez.

A cukrot is próbáljuk elkerülni különböző cukorpótló édesítőszerekkel. Már nem kevés olyan terméket lehet kapni, ami megédesíti a diétázók ételét, valamint életét is. Több diétázó szerint a Xilit a megfelelő édesítő. A xilit azért is segíthet, mert a cukornál 40%-kal kevesebb kalóriát tartalmaz. A xilit 7-es GI értéke a szervezet vércukorszintjét alacsonyan tartja, és ezért a test inzulinszükségletét is jelentősen csökkenti.(a glükóz GI értéke 100!)

Nézzük most azokat, hogy mit és mennyit ettem naponta. Konkrét receptet most nem írok, majd idővel jönnek szépen azok is.

Az első cikkemben írtam, hogy többszöri étkezésre tértem át, ami annyit tesz, hogy reggeli, délelőtt egy étkezés, ebéd, délután egy étkezés, vacsora és az elmaradhatatlan nassolás.

A reggelit 7 és fél9 között szoktam megejteni, egy héten 5 nap biztos, hogy 3 tojást eszek különböző módokon elkészítve, köretként mint írtam zöldség.

A délelőtti étkezést direkt nem írom tízórainak, mert ha fél9-kor reggelizek, akkor a „tízórai” elcsúszhat akár 11-fél12-re is. Itt pár darab gyümölcsöt vagy egy light joghurtot kapok csak be. Gyümölcsként ne egy fürt banánt vagy 4-5 egész ananászt értek, hanem 1-2 alma, barack vagy egy pár szilva, de szerencsére jön a narancsszezon, aminek én nagyon is örülök.

DSCN4321.JPG

Ebédre próbálok mindig valami egészségeset összedobni, vagy a szüleimmel főzetni.Ez azt jelenti, hogy minél több húst, ami ha lehet fehérhús legyen (ne mindig csülökpöri), itt csirkét, pulykát, nyulat és halat értek, de ha nem hús, akkor megtanultam 1-2 zöldségből egészséges vegakaját csinálni. Szerencsére a konyhakertünk is mindenben támogat, csak le kell szedni a megfelelő méretű termékeket.

DSCN4334.JPG

Az uzsonnám az esetek 90%-ában ugyanaz, mint az ebédem. A régi ebédadagom szétszedtem két részre, ez a második rész. Ezt az étkezést 3-4 óra fele szoktam megejteni.

Vacsorám általában 7-8 fele fogyasztom el, ami kizárólag fehérjedús étel vagy valami saláta.

DSCN4335.JPG

Régi szokásom a nassolás sem maradt el, ha napközben úgy érzem, hogy enni kellene valamit, akkor (most sokan furcsán fognak nézni) 1-2 túrórudi, csakis azért mert valamit bűnözni is kell, hogy jobban menjen egy edzés, vagy kimegyek a kertbe és amit találok, paradicsom, uborka, paprika és egy-két gyümölcs alkalmanként.

Vannak azonban gondok, mikor egy szülinapi vagy egy családi összejövetel van és akkor természetesen előkerülnek a nehezebb kaják is. Nem szoktam kihagyni, de akkor az edzőteremben sem egy órát maradok.

Remélem kirajzolódott egy kép az étrendről, ami segített nekem ledobni egy laza 26 kilót, legközelebb a sportra térek ki, hisz anélkül nem ment volna ennyire egyszerűen.

Ha hasznos volt a bejegyzés, támogass minket egy kattintással. Cserébe további hasznos edzéstervekkel és body-s tartalmakkal találkozhatsz!