Ugrás a tartalomhoz
sze. 01. 2013

Tájékozódási futás - beszürkült kardió edzések ellen

Volt szerencsém augusztus utolsó hetében részt venni egy sporttáborban, melyben a több km-es túrák, hegyi lovaglások és a sziklamászások mellett kipróbálhattam magam a tájékozódási futásban.

Erre a hét közepén került sor egy korai kelést követően. 7:00 kor reggeli, majd eligazítás, ahol körbevezettek a 10 km -es pályán, majd a kapott domborzati térkép és iránytű segítségével felelevenítettem az elemi iskolában szerzett földrajz ismereteimet. Aztán rajthoz álltam.. Elsőre ez a 10 km nekem sem tűnt nagy kihívásnak, de amikor az első bója elkerülte a figyelmemet és a fölöslegesen lefutott körök után fogytán volt a levegőmnek, megálltam elővettem a térképet és ismét belőttem hol lehet a következő pont. A három pályát összesen 82 perc alatt teljesítettem, ebbe benne volt, hogy 2 bóját figyelmetlenül elkerültem és, hogy emiatt párszor ki kellett fújni magam séta közben. Ezen a pályán más hallgatóknak a rekord 32 perc volt, az idei rekord pedig 61. Így első nekifutásra ennyi tellett tőlem, viszont ez a 82 perc a felének sem tűnt a táv teljesítése közben. Mindenkinek ajánlom ezt a sportot , sok élménnyel gazdagodtam, nem beszélve a természetben eltöltött idő és a friss levegő előnyeiről. 

A tájékozódási futás eszközei:

  • bóják, amelyeket a platzon elrejtve lyukasztókkal ellátva biztosítani kell a futónak. Minden egyes bója mellett van egy lyukasztó, amit a futó egy lapra kvázi lenyomatként használ.
  • 1 db domborzati térkép a pályán lévő bója pontok bejelölésével.
  • 1 db iránytű
  • Jól bevált futócipő. Saroksérülések ellen.. Persze alapból a jól megválasztott lábbeli sokat javíthat a rész és összidőnkön. Főleg ha erdőben, dombos kavicsos helyen futunk.

Egy tanács a végére, amit jó, ha megfogadtok: Először tájékozódj, és aztán fuss! :)

1238351_560146354023070_1331901012_n.jpg