Ugrás a tartalomhoz
júl. 29. 2012

Tények és tévhitek a táplálkozásban

Sokat hallunk arról, hogy mi az egészséges, mi az egészségtelen, azonban kézzel fogható, könnyen megérthető tanácsokat nem osztogatnak a hozzáértők. Vannak tények és tévhitek, most megnézünk néhányat ezekből.

1. Tévhit: a diétás joghurt jobb, mint a "sima"

Ez az állítás nem feltétlenül igaz, jobb elolvasni a címkéket. Vannak olyan joghurtok, amelyek csökkentett zsírtartalmúak, azonban ugyanúgy agyoncukrozott, mint a nem diétás változata. A cukor pedig az első számú kerülendő összetevő. A diétás joghurtok közül a jogobella light az, amit érdemes venni, ha már mindenképp ilyet szeretnénk.

2. Tévhit: a hús hízlal

Ez olyan, mintha azt mondanám, hogy ne egyél fehérjét, csak szénhidrátot és zsírt. Borzalmas. A fehérje a legalapvetőbb tápanyag, amit érdemes fogyasztanunk. Egy a lényeg: a hús jó! Ha már ennyire félsz tőle, ne egyél hozzá kenyeret, rizst, krumplit, tésztát, csak párolt zöldséget vagy salátát.

3. Tévhit: ha kalóriát számolok, fogyok

Nem mindegy, hogy milyen minőségű étellel tömöd tele a szervezeted. Ha cukros-lisztes kajákkal, akkor, bár lefogysz, de egy nagy zsírkupac marad belőled, mert az izmaidat nem juttatod tápanyaghoz a sok rossz étellel, így az fogy el leghamarabb. Törekedjünk a minőségi ételek fogyasztására!

4. Tévhit: este nem eszem, és fogyok

Ezzel az elmélettel hasonló a helyzet, mint az előbbiekben. Ha kihagysz étkezést, lelassul az anyagcseréd, az izmok nem jutnak tápanyaghoz, hamar megáll a fogyás, elkezdődik a raktározás. És mit raktároz a szervezet? Naná, hogy zsírt! Többször kevesebb étkezés minőségi kajákból! Nem fogyókúrában kell gondolkodni, hanem hosszú távon tartható életmódban, kisebb változtatásokban.

5. Tévhit: az ízesített ásványvíz jó

Sajnos már az sem mindegy, hogy ilyesmiből milyet veszünk. Vannak olyan ásványvizek, amiket telecukroznak, így ízesítik, ezek jellemzően 12-20Kcal-t tartalmaznak 100ml-enként. Számoljunk csak utána. Ha valaki megvesz egy 1,5l-es ilyen löttyöt, az 15 x 12Kcal=180Kcal cukorszirup. Na pont ezzel ártunk a szervezetünknek.

Folyt. köv... :)

20120429_092110.jpg