Ugrás a tartalomhoz
már. 27. 2017

Gyakorlatok hölgyeknek gif-sorozatokon keresztül

A gyakorlatokat és edzésterveket általában úgy szoktuk bemutatni, hogy leírjuk a helyes kivitelezést és hogy mire figyelj a végrehajtás közben. A mai posztunkban ezt egy kicsit megfordítjuk. 100%-ban a vizuális érzékszervetekre fogtok hagyatkozni, ami azért nem lesz nehéz, mert mozgóképeken keresztül tökéletesen leutánozhatjátok a gyakorlatokat.

1-intense-women-workout-routine.jpg

már. 22. 2017

A derékvékonyítás művészete

Az edzőterembe járók fő célja az alakformálás. A legtöbben dagadó muszklikra, mások kockás hasra, néhányan pedig zsírégetésre vágynak. Ezen dolgok elérése érdekében súlyokat emelnek, felüléseket csinálnak, kardióznak és diétáznak. Ha a körülöttem edző embereket figyelem, azt látom, hogy mintha egy alapvető dolgot kivétel nélkül elhanyagolnának.

reevesvakuum.png

már. 19. 2017

Evezés variációk az erősebb hátizomért

Ha a hátizmainkat szeretnénk fejleszteni, akkor az evezések nem maradhatnak ki az az edzéseinkből. Többféle evező gyakorlat van, vannak gépes, saját testsúlyos, szabad súlyzós evezések. Az evező gyakorlatok nagyon jól fejlesztik a hát izmait azon belül is a hátsó deltákat (ami inkább a vállizomzathoz tartozik) az alsó hátat, a trapézizmot és a széles hátizmot is, de a rombusz izom és a nagy görgeteg izom is jócskán kiveszi a részét az evezések által végzett munkából. Véleményem szerint a húzódzkodás után az evező gyakorlatok a legjobb hátizom fejlesztő gyakorlatok.

back-training-rowing.jpg

már. 09. 2017

Támadnak a 0 kalóriás szószok: ketchup és csoki a fedélzeten!

Hamarosan itt a nyár, aki csak teheti elkezdte a szálkásítást. Magam is elindultam a rögös úton, ahol minden gramm szénhidrát és cukor számít.Ebben az időszakban szépen elkezdenek fogyni az ízek, a hűtőben maradnak a szószok és átveszi az egyhangú sózás a terepet, pedig néha egy-egy fröccs ketchup vagy majonéz csodát tud művelni azzal a csirkemell rizzsel. A Gymbeam erre az időszakra is gondolt és piacra dobta kalóriamentes szószait, úgyhogy aki nem tud meglenni az összetettebb ízek nélkül, mindenképpen csapjon bele ezekbe a lecsókba szószokba. Természetesen mi is berendeltünk egyet-egyet, engem a ketchup, Zsoltit pedig a csokiszósz vonzotta be :)

Ketchup újragondolva

A tesztben a csirkemell rizs segített, simán sóval és némi ételízesítővel készítve. Imádom a ketchupot és mindent, ami paradicsomból készült, úgyhogy joggal töltött el izgalommal a 0 kalóriás változat. A 0 kalóriának viszont vannak következményei is, amit némi fogalom-definícióval meg lehet ugrani. Az első ilyen a színe, ami nem a megszokott világos vérpiros, hanem inkább az a sötétebb, rozsdabarnába hajló. A második az állag, ami inkább egy szószhoz hasonlít, mintsem a ketchuphoz, ami kifejezetten masszív és ragadós tud lenni. Ez félúton van a paradicsomlé és a ketchup között. Az íze az, amiben leginkább érezni a különbséget: egyáltalán nem édes, viszont annál inkább fűszeres! :) Az első, megfontolt és lassan rágott tesztfalatokat letudva örömmel vetettem bele magam a zabálásba, mert tényleg nagyon finom és ízletes kiegészítője bármilyen olyan ételnek, amit eddig ketchuppal próbáltam felütni. Ha üzenhetnék innen a séfnek, akkor azt javasolnám, hogy készüljön belőle egy jalapeno-s verzió is, azzal fix, hogy ki lehet verni nálam a biztosítékot, de jó lesz bármilyen chilli is, lényeg, hogy csípjen, mint a vesztés, pláne, hogy az ízvilágát tekintve nagyon jól állna neki. További jó hír a ketchuppal kapcsolatban, hogy a vegánok és vegetáriánusok sem fognak benne kivetnivalót találni, mert nem tartalmaz olyan összetevőt, amitől kifutnának a világból.

már. 08. 2017

Arnold Classic 2017: siker és lebőgés

Minden évben megrendezésre kerül Arnold Schwarzenegger nevével védjegyzett testépítő verseny, ami a Mr. Olympia után az egyik legrangosabb és legnívósabb esemény a testépítők életében. Az idei Arnoldra nem nevezett a tavalyi év győztese Kai Greene és Branch Warren sem. Volt viszont a 2016-os ezüstérmes Cedric McMillan, akit egyébként egy magyar táplálékkiegészítő cég szponzorál és eredményével nem is hozott szégyent a brandjükre. Viselkedésével annál inkább...

hi-res-99f40e36dff2f4ee0107ac45685ba7af_crop_north.jpg

már. 03. 2017

Az osztott edzésterv előnyei

Az osztott edzésterv vagy 1 nap 1 izomcsoport rutin nem kezdőknek való. A kezdőknek a heti 3 napos egész testes vagy több izomcsoportos edzéstervek a legmegfelelőbbek.

85e83efd1175d4888acb7bd03924595d.jpg

már. 01. 2017

Bulimiás volt, fitness modell lett. Így néz ki most!

Hattie Boydle fitness modell korábban nem a formás testalkatáról volt híres. Drasztikus diétájának és önsanyargató életmódjának köszönhetően annyira lefogyott, hogy csaknem belehalt. Hattie étkezési zavara és megszállottság olyan pontra jutott, amikor már nem is volt képes járni. "Úgy néztem ki, mint az ördög," mondta. Ekkor 15 éves volt. Kórházba került, ahol a fizikai kezelések mellett pszichés segítsége is volt. Miután felépült a bulimiából új társaságba keveredett és a fitness felé vette az irányt. Mint látjuk nagyon jó döntést hozott: 

1-2.jpg

feb. 27. 2017

Építs klasszikus fizikumot, mint Steve Reeves!

A Joe Weider szerint minden idők legnagyobb testépítőjének tartott Steve Reeves volt a klasszikus fizikum építés ideáljának tökéletes megtestesítője. Heroikus, V-szerű alakja azonban korántsem a véletlennek volt köszönhető. Bár nyilvánvaló, hogy kivételes genetikával rendelkezett (már 16 évesen rendkívüli hátizomnak örvendett), formáját tudatosan hozta létre. Edzéstervét úgy alakította, hogy ikonikus alakja megszülethessen és példaként szolgáljon a jövő nemzedékei számára. Ennek érdekében szokatlan húzásokat hajtott végre a gyakorlatai kiválasztásakor. Bizonyos izmai esetében kifejezetten arra törekedett, hogy ne eddze fel őket túlságosan. Így jobban ki tudta emelni azon testrészeit, melyeket fontosabbnak tartott.

klasszikusfizikum.jpg

feb. 22. 2017

Miért ne nyúlj kokszhoz?

Ha hobbi szinten végzed a testépítést, vagy nem szeretnél Mr. Olympia címet nyerni, akkor felesleges bármiféle dopping szerhez nyúlnod. Ha nincs olyan szándékod, hogy profi legyél és rangos testépítő versenyeken szeretnél részt venni (nem naturálként), akkor értelmetlen az egészségedet kockára tenni. Személyes véleményem az, hogy egy kupa, érem vagy akármi más díj sem ér annyit, hogy az egészségünk lássa kárát.

steroid-facts-primer.jpg

feb. 21. 2017

Saját testsúlyos gyakorlatok bicepszre

A saját testsúlyos gyakorlatok többnyire a test legtöbb izomzatára fejtenek ki hatás. Vannak olyan gyakorlatok, amik kimondottan csak kevés izomcsoportra hatnak és vannak olyanok is, amelyek több izmot munkára fognak.

Ha saját testsúlyos edzést végzünk, akkor a bicepsz megedzésére elég korlátozott lehetőségeink vannak. A súlyzós gyakorlatok bicepszre változatosabbak, de a bicepsz nem olyan komplex izomcsoport, mint például a tricepsz, így a megedzésére alkalmas gyakorlatok száma is kevesebb vagy legalábbis nem lehet annyi módon megedzeni, mint egy összetettebb izomcsoportot. A fogások szélessége, a gyakorlatok tempója adhat változatosságot a bicepsz megedzésére.

chin-up.jpg

Tetszett a bejegyzés? Kövesd a blogot!

blog.hu