Ugrás a tartalomhoz
máj. 24. 2017

Túróból palacsinta

Zsírszegény túró diétában jó választás, de szerintem kevesen próbáltak még belőle palacsintát csinálni. a Végeredmény egy szinte szénhidrát mentes, ellenben magas fehérje tartalmú ízletes palacsinta. 

palacsinta_turobol.JPG

máj. 22. 2017

5 figyelmeztető jel, hogy nem fogyasztasz elegendő rostot

Az egészséges étkezésben a rostoknak kiemelkedő fontosságuk van. Kisgyermekek esetében 19-25 g rost, gyerekek, tizenévesek és felnőttek esetében 21-38 g rost az ajánlott mennyiség.

Rostot a teljes kiőrlésű gabonák, gyümölcsök, zöldségek tartalmaznak. Éppen ezért fontos, hogy ezeket az ételeket fogyasszuk, így a szervezetünk megkapja a számára szükséges rostokat. A rostok hosszú távon a zsírégetésben is segítenek.

34456.jpg

Nem vagy biztos abban, hogy elegendő rostot fogyasztasz?  Az alábbi 5 jel figyelmeztető lehet, hogy nem...

máj. 19. 2017

Törzsvásárló Vs. Túlbuz Gódor, a stréber eladó

A testépítést körbeölelő bizniszek igazi bizalmi üzletek, legyen szó a konditeremtől kezdve a táplálékkiegészítő bolton át a illegális doppingszerekig. Egy átlag testépítő céltudatos, betart minden szabályt, példásan él, tehát olyan dolgokat csinál, amivel bizalmat és tiszteletet vív ki magának a környezetében. Valahol minden gyúrós ismeri a másikat az eredményein keresztül, tisztában van azzal, hogy a másik izomkötege mennyi munkával és alázattal járt, és ha a másik nem az alvilági körökből származik és azért gyúr, hogy ne verjék össze minden este kétszer, akkor már alapból egy kis adag bizalom a jutalom. Én legalább is ezt hittem.
Figyelem, nyafogás következik, aminek a végén kiderül, hogy én vagyok a hülye, de talán mégsem.
Van egy bolt, ahova évek óta járok vásárolni, otthagytam már több százezer forintot, az, hogy hol van és milyen gyártók termékeit árulja tök mindegy. A tulajdonos ismer, mondhatni jó viszonyt ápolunk, tudja, hogy ki vagyok, segítettem is anno Neki 1-2 dologban, úgyhogy abszolút kimerítem a megbízható kategóriát és a kedves vásárló minden előnyével rendelkezem. Igaz, hogy a nagyobb tételeket máshol vásárolom, de egy-két havonta mindig beestem egy pár ezer forintos tételért, úgyhogy gondosan ápoltam a viszonyt. A biznisz közben annyira felpörgött, hogy fel lehetett már venni egy alkalmazottat is, úgyhogy a főnök szépen átadta a stafétát túlbuzgó alkalmazottnak (nevezzük innentől Túlbuz Gódornak), aki katona módjára kezdte el betartani a szabályokat, de úgy, hogy olyat Te még nem láttál.

angry-girl.jpg

máj. 19. 2017

Retró testépítés alapok

Mivel több ismerőstől kaptam visszajelzést, hogy szeretnék elkezdeni a retró testépítő (klasszikus fizikum építő) alapokon nyugvó teljes test edzést. Nekik szeretném most röviden összefoglalni, hogyan érdemes nekivágniuk a dolognak, ha a sport eredeti - és hitem szerint leghatásosabb - elveit szeretnék követni.

eifermanretro.jpg

máj. 15. 2017

Kreatin: Sima, vagy egyből hét?

Ha megütötte a szemed a cím, akkor valószínűleg már elfogyasztottál néhány gramm kreatint. Vagyunk így ezzel egy páran, hiszen a kreatin a testépítők egyik "mágikus csodaszere", amit a "köz" előszeretettel hasonlít a szteroidokhoz, pedig a kettőnek egyáltalán nincs köze egymáshoz.  A kreatin egy magas nitrogéntartalmú, négy szénatomos szerves sav, amely alapvető szerepet játszik a sejtek, legfőképpen az izomrostok energiaellátásában. Utóbbiak tartalmazzák a szervezet teljes kreatinkészletének hozzávetőlegesen 95%-át. A vegyület az emberi szervezetben aminosavak – L-arginin, glicin és L-metionin – felhasználásával szintetizálásával képződik, ergó ha nem viszel be kreatint, az akkor is termelődni fog a szervezetedben, persze nem olyan mennyiségben, ahogy azt szeretnéd. :) Az újonnan szintetizált kreatinok mellett a szervezet számára forrásul szolgál még a táplálékkal – elsősorban hússal és étrend-kiegészítőkkel – bejuttatott mennyiség is.Az energiaháztartásban elfoglalt központi helyzete annak köszönhető, hogy a kreatinból kreatin-foszfát képződik és a róla lehasadó foszfátcsoport utánpótlást jelent az ATP, adenozin-trifoszfát képződéséhez. De, hogy érthetőek is legyünk: a kreatintól nagyobb és erősebb leszel.

img_20170515_194533.jpg

máj. 08. 2017

Női fitnesz mítoszok

Hölgyek esetében az edzés és a táplálkozás tekintetében szükség van arra, hogy a fikciókat a tényektől elkülönítsük.Rengeteg információ kering az neten, a női magazinokban, melyek félrevezetőek. 

6c7a0b64c90e6f4d38995ced6151cbb15b748c51-upload_jen-mirror-blogjpg_9765ac64258c59f705369787c0771871_10063.jpg

ápr. 29. 2017

Mi a piramis módszer és hogyan érdemes alkalmazni?

Lehetséges, hogy hallottál már erről a módszerről, sőt az is meglehet, hogy alkalmazod az edzéseid során. Ez a módszer nem kezdő testépítőknek való. Ha unod a szériázást és kicsit színesítenéd az edzéseid, akkor a piramis módszer megfelelő alternatíva lehet számodra.

pyramid.jpg

ápr. 24. 2017

Saját testsúlyos teljes test edzés

Mikor a barátaimmal testépítésről beszélek, szinte mindegyikük elmondja, hogy ő elsősorban a saját testsúlyos gyakorlatokat preferálja. Ennek szerintem három fő oka lehet:

  • a nagy súlyokkal történő edzéstől úgy általában tartanak az emberek - nem tartják egészségesnek
  • a „saját testsúlyos edzés" olyan egészségesnek hangzik
  • a saját testsúlyos edzéshez nem kell lemenni az edzőterembe - otthon, vagy mondjuk egy ingyenes, napsütötte kondiparkban is végezhető

Szerény véleményem szerint a saját testsúlyos edzésnek egyetlen előnye van: praktikus. Valóban nem kell hozzá edzőtermi bérletet venni, akár otthon, vagy a megfelelő felszerelés segítségével bárhol végezhető.

sajat_testsulyos_edzes.jpg

ápr. 24. 2017

Egészség: ezekkel az ételekkel kerülheted el a szívinfarktust

Bizonyára hallottad már ezt  a mondást: Az vagy amit megeszel. 

A diéta egyik legnagyobb hatását az általános egészségre gyakorolja. Az alábbi élelmiszerek segítik megtisztítani az artériákat és segítik megelőzni a szívinfarktust.

Mi is az artéria? A szívtől elvezető nagy ereket hívjuk artériának. Az artériás rendszer a magasabb nyomású része az emberi vérkeringésnek. Az artériák érfalai vastagabbak (izmosabbak), egyértelműbben rétegzettek és rugalmasabbak. mint a vénák.

Lássuk, melyek azok az élelmiszerek melyeket érdemes fogyasztani az artériák védelme érdekében:

erelmeszesedes.jpg

ápr. 18. 2017

Miért fogyassz tojást?

Húsvét után melyik táplálék forrás kerülhetne porondra, mint a tojás. A tojásról köztudott, hogy az egyik legjobb táplálék, főleg a testépítők számára. Magas a fehérje tartalma, sokféle vitamin található benne és a tojás sárgájában lévő koleszterin fokozza a tesztoszteron termelést.

Nézzük meg, hogy milyen fontos tápanyagok találhatóak a tojásban. Nagy mennyiségben található benne cink, szelén, kálium, kalcium, foszfor, magnézium, valamint nátrium. Ezek az anyagok elengedhetetlenek a szervezetünk egészséges működéséhez.

dont-throw-away-that-egg-yolk-v2-4-640xh.jpg