Ugrás a tartalomhoz
máj. 15. 2017

Kreatin: Sima, vagy egyből hét?

Ha megütötte a szemed a cím, akkor valószínűleg már elfogyasztottál néhány gramm kreatint. Vagyunk így ezzel egy páran, hiszen a kreatin a testépítők egyik "mágikus csodaszere", amit a "köz" előszeretettel hasonlít a szteroidokhoz, pedig a kettőnek egyáltalán nincs köze egymáshoz.  A kreatin egy magas nitrogéntartalmú, négy szénatomos szerves sav, amely alapvető szerepet játszik a sejtek, legfőképpen az izomrostok energiaellátásában. Utóbbiak tartalmazzák a szervezet teljes kreatinkészletének hozzávetőlegesen 95%-át. A vegyület az emberi szervezetben aminosavak – L-arginin, glicin és L-metionin – felhasználásával szintetizálásával képződik, ergó ha nem viszel be kreatint, az akkor is termelődni fog a szervezetedben, persze nem olyan mennyiségben, ahogy azt szeretnéd. :) Az újonnan szintetizált kreatinok mellett a szervezet számára forrásul szolgál még a táplálékkal – elsősorban hússal és étrend-kiegészítőkkel – bejuttatott mennyiség is.Az energiaháztartásban elfoglalt központi helyzete annak köszönhető, hogy a kreatinból kreatin-foszfát képződik és a róla lehasadó foszfátcsoport utánpótlást jelent az ATP, adenozin-trifoszfát képződéséhez. De, hogy érthetőek is legyünk: a kreatintól nagyobb és erősebb leszel.

img_20170515_194533.jpg

máj. 08. 2017

Női fitnesz mítoszok

Hölgyek esetében az edzés és a táplálkozás tekintetében szükség van arra, hogy a fikciókat a tényektől elkülönítsük.Rengeteg információ kering az neten, a női magazinokban, melyek félrevezetőek. 

6c7a0b64c90e6f4d38995ced6151cbb15b748c51-upload_jen-mirror-blogjpg_9765ac64258c59f705369787c0771871_10063.jpg

ápr. 29. 2017

Mi a piramis módszer és hogyan érdemes alkalmazni?

Lehetséges, hogy hallottál már erről a módszerről, sőt az is meglehet, hogy alkalmazod az edzéseid során. Ez a módszer nem kezdő testépítőknek való. Ha unod a szériázást és kicsit színesítenéd az edzéseid, akkor a piramis módszer megfelelő alternatíva lehet számodra.

pyramid.jpg

ápr. 24. 2017

Saját testsúlyos teljes test edzés

Mikor a barátaimmal testépítésről beszélek, szinte mindegyikük elmondja, hogy ő elsősorban a saját testsúlyos gyakorlatokat preferálja. Ennek szerintem három fő oka lehet:

  • a nagy súlyokkal történő edzéstől úgy általában tartanak az emberek - nem tartják egészségesnek
  • a „saját testsúlyos edzés" olyan egészségesnek hangzik
  • a saját testsúlyos edzéshez nem kell lemenni az edzőterembe - otthon, vagy mondjuk egy ingyenes, napsütötte kondiparkban is végezhető

Szerény véleményem szerint a saját testsúlyos edzésnek egyetlen előnye van: praktikus. Valóban nem kell hozzá edzőtermi bérletet venni, akár otthon, vagy a megfelelő felszerelés segítségével bárhol végezhető.

sajat_testsulyos_edzes.jpg

ápr. 24. 2017

Egészség: ezekkel az ételekkel kerülheted el a szívinfarktust

Bizonyára hallottad már ezt  a mondást: Az vagy amit megeszel. 

A diéta egyik legnagyobb hatását az általános egészségre gyakorolja. Az alábbi élelmiszerek segítik megtisztítani az artériákat és segítik megelőzni a szívinfarktust.

Mi is az artéria? A szívtől elvezető nagy ereket hívjuk artériának. Az artériás rendszer a magasabb nyomású része az emberi vérkeringésnek. Az artériák érfalai vastagabbak (izmosabbak), egyértelműbben rétegzettek és rugalmasabbak. mint a vénák.

Lássuk, melyek azok az élelmiszerek melyeket érdemes fogyasztani az artériák védelme érdekében:

erelmeszesedes.jpg

ápr. 18. 2017

Miért fogyassz tojást?

Húsvét után melyik táplálék forrás kerülhetne porondra, mint a tojás. A tojásról köztudott, hogy az egyik legjobb táplálék, főleg a testépítők számára. Magas a fehérje tartalma, sokféle vitamin található benne és a tojás sárgájában lévő koleszterin fokozza a tesztoszteron termelést.

Nézzük meg, hogy milyen fontos tápanyagok találhatóak a tojásban. Nagy mennyiségben található benne cink, szelén, kálium, kalcium, foszfor, magnézium, valamint nátrium. Ezek az anyagok elengedhetetlenek a szervezetünk egészséges működéséhez.

dont-throw-away-that-egg-yolk-v2-4-640xh.jpg

ápr. 07. 2017

Mit egyek edzés előtt?

Felkészültél egy fárasztó edzésre? Ha azt akarjuk, hogy a teljesítőképességünk magas szinten maradjon, az edzés előtt a megfelelő ételeket kell fogyasztanunk. Ha nem eszel az edzés előtt, az alacsony vércukorszintet eredményezhet, ami fáradtságot és szédülést okoz. Ha megfelelő a tápanyagbevitel, maximalizálhatjuk az energiát és a növekedést, így az edzés is könnyebben fog menni. 

pre-workout-meal.jpg

ápr. 03. 2017

Hogyan sarkalld növekedésre a vádlid?

A vádli (kétfejű lábikraizom) a lábszár hátsó részén helyezkedik el. Ennek az izomrésznek a fejlesztése sok „gyúrósnak” okoz fejtörést. Van olyan is, aki teljesen lemond arról, hogy valaha is fejlett vádlija legyen.

Sajnos vagy nem sajnos az ember örökli a genetikáját. Az izmaink struktúrája, elhelyezkedése az öröklött genetika függvénye. Nem kevés számú testépítő van, aki a nem túl jó genetikája ellenére sikeres lett a testépítésben. Kai Green is egy a sok közül, aki nem a legjobb genetikával kezdte a sportot és mégis a világ egyik legsikeresebb testépítője lett.

seated-calf-shaka-promo.jpg

ápr. 02. 2017

Barátunk, a koffein

Mindenki ismeri a kávét, az emberek nagy része előszeretettel fogyasztja is. Van aki az íze miatt, van, aki a hozzá tartozó etikett miatt, de nagyjából mindenki azért, mert jól fel lehet tőle pörögni. Vannak, akik ezt a fajta fokozást energiaitalokkal próbálják elérni (amik egyébként nem a koffeint miatt, hanem a hozzáadott szénhidrátok, azaz cukrok miatt minősülnek energiaitalnak) és vannak, akik kizárólag az edzés előtti, nagy koffeintartalmú pörgetőkre szorítkoznak, amikből egy adagban akár 300 mg koffein is lehet. Csak a tisztánlátás végett: egy átlagos energiaitalban kb. 60-70 mg koffein található, egy presszókávéban pedig 20-30.

tea_and_coffe.jpg

már. 31. 2017

29 látványos átalakulás. Te lehetsz a következő!

Akár fogyni, akár izmosodni szeretnél nagyon fontos, hogy az edzések mellett az étrended is rendben legyen. Nagyon sokan ott buknak el, hogy bár rendszeresen eljárnak sportolni, az étrendjüket nem változtatják meg. Nagyvonalakban igaz a 70-30-as aranyszabály is, miszerint a fogyás/izmosodás titka 30%-ban az edzésen és 70%-ban az étkezésen múlik. Ahhoz, hogy ezt betartsd szükséged lesz egy nagyfokú kitartásra, elszántságra és motivációra. A mai posztunkkal abban szeretnénk segíteni mindazoknak, akik valamilyen formában már ráléptek a változás útjára, hogy bármilyen nehéz is, érdemes kitartani, mert Te is képes vagy erre, és csak rajtad áll, hogy Te leszel-e a 30. BeforeAfter a listában: 

transformations_21.jpg