Ugrás a tartalomhoz
feb. 20. 2018

Szociális testépítés - A gyúrás és a közösségi média

Elgondolkodtál már azon, hogy miből élnek a testépítők és a fitness-es csajok? Régen egy testépítő rosszabb esetben egy építkezésen kezdte a napot, vagy az esti edzés után egy diszkó bejáratához ment, hogy aztán ott álljon reggel hatig, vagy legalább addig, amíg az utolsó vendég is annyira leitta magát, hogy saját magán kívül nem tudott már másban kárt tenni. A gyúrás aztán idővel sikersporttá kezdett válni és a profikká válók végre ledobhatták a megélhetési fizikai munka láncait és átnyergelhettek más pénzszerzési formákra: Az egyik ilyen legfontosabb bevételi forrás a támogatók / promóterek beszerzése lett: A testépítőnk reggel elment leedzeni magát, délben megfőzte a csirkemell rizsét, aztán átbattyogott valamelyik nagyobb cég főhadiszállására, hogy ott megbeszélje, hogy adott hónapban hogyan fogja promótálni az éppen aktuális fehérjegyártó és egyéb táplálékkiegészítőket előállító cég termékeit. A munkája immár az lett, hogy hatalmas márkajelzésekkel ellátott pólókat hordjon, ahol tud, ott brand-elt shaker-ből igyon, és ha valamilyen úton-módon, de kamera elé került, akkor minden második szava a promótálójának neve legyen.

Aztán jött a közösségi média

Ami jól felforgatott mindent. Új hirdetési és megjelenési formák kerültek a köztudatba és a gyártók joggal akarta k lecsapni ezekre, hiszen az emberek immár - hanyagolva a TV-t és a rádiót - Facebook-on, Instagram-on és egyéb közösségi média felületeken szívták magukba az inspirációt. A már régóta hirdetési felületként működő testépítőknek pedig lépni kellett és fel kellett venni a fonalat. Az Instának "hála" a fenékmutogatás és bikiniben való libegés világhódító útjára indult és az éhes szemeket kiszolgálva gyakorlatilag letarolta a piacot. Napjainkban egy közismert magyar fitness-es akár 30-50, de 100 ezer forintot is bezsebelhet egy jól sikerült képért, amin  nem csak a Fibonacci számsornak is megfelelő idomai, de az adott promócióban résztvevő cég termékei is szépen el vannak helyezve.

selfie.jpg


Már nem csak a kilókért, de a követőkért is megy a harc

Persze a dolog nem ennyire egyszerű, hiszen hiába egy Mr. Olympia helyezés, ha a kutya sem látja a termékelhelyezéses posztokat: Ahogy a teremben a felpakolt izmokért és megmozgatott kilókért, úgy a közösségi médiában a követők számáért és a mindennapos tartalomért is meg kell küzdeni. A nap immár nem az építkezésen és a gyártó főhadiszállásán, hanem otthon a szelfibot előtt kezdődik, aztán egy mérsékelt tervezés után kialakul a napi social menetrend is, amibe bele kell férnie legalább egy kajás, egy segges és egy promóciós képnek is. Az ördögi körfogás pedig beindul: ha nem jön elég követő új dolgokat kell kitalálni, ha nem kommentelnek az emberek már baj van, és ha nem jelentkezik senki még a nyereményjátékra sem, akkor beütött a krach és vége mindennek. Noha ez viccesen hangzik mégsem az: rengeteg pénzt lehet így keresni, ha az ember jól és eltökélten csinálja a közösségi média felületeit. A minden jóban van valami rossz elv alapján viszont ez is csak egy plusz nyűg, ami bár kezdetben szórakoztató lehet, idővel már valódi munkává és foglalkozássá válik, ami nem nyújt túl sok élvezetet, sőt.

schwarzenegger_selfie.jpg


Azért ez mindenkinek jó

Jó a sportolóknak, mert plusz bevételi forrása van, jó a gyártónak, mert újabb helyeken tud megjelenni és jó Neked, mert informálódhatsz a legújabb termékekről és testépítési/fitness trendekről is. A tükröt azért csorbítják az ezzel kapcsolatos költségek, amiket a gyártók magukra a termékekre dobnak rá, így a formás popókat és kidolgozott izmokat mutogató képekért gyakorlatilag majd Te fizetsz a kasszánál, feltéve ha annak a gyártónak a termékét választod, aki a legfincsibb popsikat tudta maga mellé felvonultatni. :) És amiről eddig nem esett szó: Az új törvényeknek megfelelően fel kell tüntetnie a promótáltnak, hogy bár nem úgy tűnik, de egy reklámot tett közzé, így most már Te is tudhatod, hogy tényleg Bazinga fehérjét iszik a kedvenc sportolód, vagy csak egy kép kedvéért keveredett oda az a shaker. :)

Cikkünk elkészítésében a Közösségi.Média volt segítségünkre

kozossegi_media_promo.png