Ugrás a tartalomhoz
aug. 16. 2017

Ő a mi Hősünk: Guba Anikó átalakulása

Ő a mi Hősünk rovatunkban ezúttal egy fiatal hölgyet mutatunk be Nektek. Guba Anikó életét folyamatosan végigkísérte a testmozgás, de a tudatosság sokáig hiányzott belőle. Anikó három éve végezett el egy edzői tanfolyamot, azóta megreformálta életmódját, edzősködik és szellemileg is folyamatosan képzi magát. Vele beszélgettünk:

20476257_10212084172932912_7840329747818835198_n.jpg

Pár mondatban be tudnád mutatni Magad?

Sziasztok. Guba Anikó vagyok, 29 éves.  Jelenleg Sopronban élek és az eladói munkám mellett TRX edzőként tevékenykedek, illetve személyi edzéseket is tartok.

Mióta foglalkozol testépítéssel, fitneszzel?

Eddigi éveim alatt számos mozgásfajtát kipróbáltam már, és mindig is odafigyeltem valamilyen szinten a helyes táplálkozásra, azonban hiányzott a kellő hozzáértés és a tudatosság. Több mint 3 éve el is végeztem egy edzői sulit, majd egy TRX tanfolyamot, és folyamatosan képzem magam.

Miért kezdtél bele, mi motivált?

Mindig is szerettem a legjobb formámat nyújtani, újakat tanulni, fejlődni, mindig is nyitott szemmel jártam a fejlődésem érdekében. A súlyzós edzés és a TRX által a saját testsúlyos edzés rabjává váltam, így egyre nagyobb kedvet kaptam arra, hogy nagyobb rálátásom legyen a fitnesz világára.

Milyen magas vagy most és hány kiló?

Én 169 cm vagyok és jelenleg 61 kg. 6 éve is ugyanilyen súlyú voltam, csak az izom és zsír aránya volt persze más arányban :)

Mit tartasz a legjobbnak benne?

Minél jobban megismerem a testemet, az edzés szervezetemre gyakorolt hatását, annál könnyebben tudok magamon alakítani, annál több tapasztalatot szerzek és ezzel másokat is tudok motiválni a változásokra. Ráadásul az egészséges táplálkozásnak is köszönhetően egyre fittebb vagyok, egyre jobban szeretem magam és tökéletesen érzem magam a bőrömben.

kep_1.jpg

Mit tartasz a legrosszabbnak benne?

Néha lemondásokkal jár, esetleg módosítani kell egy-két dolgot, de akkor is a cél lebeg a szemem előtt és csak a pozitív dolgokat, illetve eredményeket helyezem előtérbe. Nem is beszélve arról, hogy az idő elteltével egyre több ételt tudok elkészíteni diétásan, amelyek mára már jobban ízlenek, mint az „eredetiek”.

Mint minden, ez is lemondásokkal jár. Mennyire sínyli ezt meg az életed (bulik, szociális elfoglaltságok, magánélet).

Én teljesen elfogadtam a „lemondásokat”, amelyek számomra nem okoznak gondot, hisz a cél érdekében bármit megteszek. Sokat dolgozok, így sok időm nincs kimozdulni, de ha az ember legtöbbször betartja az egészséges életmód „szabályait”, akkor az egyszeri bűnözés nem fog gondot okozni. Szerencsére a hozzám közel álló emberek egyre jobban követik az  életmódomat, és ennek megfelelően alakulnak az aktív pihenéseink is. Párom pedig teljesen azonosul hozzám, hisz sportolói múltja ezt megkönnyíti, illetve úgyis azt eszi, amit én főzök :) 

Mi a munkád? A munkahelyeden mennyire reklámozod a hobbid és hogy tolerálják ezt?

Most váltottam munkahelyet. Előtte egy táplálékkiegészítő boltban voltam eladó, jelenleg pedig egy Mafia Sorella nevű, olasz ruházattal foglalkozó üzletben tevékenykedek. Elhivatottságomat látva a vezetőségnek köszönhetően az eddig Anikó TRX-ként működő online Facebook-os oldalam átalakult Mafia Sorella TRX & Fitnessé, amellyel párhuzamosan elkezdtük a közös munkálatokat is. Jelenleg tesztelési fázisban sportruhák gyártása folyik, amelyek értékesítésével szeretnénk a jövőben kibővíteni az üzletet és fellendíteni még jobban az edzői munkásságomat.

kep_3.jpg

Mi a kedvenc gyakorlatod?

Számomra a súlyzós edzésnél állandó favoritom marad a szabad súllyal történő mélyguggolás, a TRX óráimon pedig a 4 ütemű fekvőtámasz és a Bicska nevezetű hátizomerősítő gyakorlat. Folyamatosan bővítem az általam ismert gyakorlatok körét, így számos kedvenc gyakorlatom van minden izomcsoportra kiterjedően.

Melyik gyakorlatot utálod a legjobban?

Ha nem is utálat szintjén, de most jelenleg a kar napokat tartom a legunszimpatikusabb napoknak :) Pedig elég sok férfi megirigyli a bicepszemet :) De ezeket a napokat keményebb hasgyakorlatokkal vagy edzés végén keményebb aerob részekkel próbálom szebbé varázsolni :)

Mit érzel eddigi legnagyobb sikerednek?

Legnagyobb sikerem az emberek egyre nagyobb mértékben történő motiválása.   Mindemellett nagyon büszke vagyok most magamra, hogy én is elő tudtam csalogatni azokat a kockákat :)

Milyen diétával sikerült elérned ezt az eredményt?

A diétámat elég drasztikusra fogtam, étrendem nem volt változatos, minimális szénhidrát bevitel, rostban, fehérjében gazdag táplálkozás alapozta. Ezt pedig megspékeltem kemény edzésekkel, és napi 1 vagy 1,5 órás kardió részeket is beiktattam, szigorúan éhgyomorral.

kep_2.jpg

Milyen edzéstervet követsz jelenleg? A teljes testedzéses vagy az osztott edzéstervet részesíted előnyben?

Súlyzós edzéseimben az osztott edzések nyernek teret, méghozzá heti 4 alkalommal. Ez azt jelenti, hogy hetente az egyik izomcsoport duplán kapta/kapja a mikrosérüléseket :). A TRX óráimon pedig a teljes testedzést alkalmazom, hiszen erre tökéletes ez az edzőeszköz. Saját TRX edzéseim pedig rövid, de az annál intenzívebb HIIT edzésfajtára épülnek.

Fizikailag jól látható az átalakulás. Hogy érzed, lélekben és szellemileg is jobban érzed magad?

Állandóan küzdöttem a testi-lelki harmónia megteremtésével. Azonban konkrét, leírt célokkal, elhatározással kezdtem bele ebbe a diétába, tudtam milyen akarok lenni, így sikerült is ezt elérnem. Ennek velejárójaként a testi-lelki-szellemi egyensúly magától jött. Most tökéletesen érzem magam, így mások ösztönzése is könnyebbé vált.

Fogyasztasz táplálék kiegészítőket? Ha igen, akkor miket?

Természetesen. A komplex multivitamin mindennek az alapja. E mellé társul még ízületvédő készítmény, fehérjepor, BCAA vagy Amino. Ezek nálam alap „felszereltségnek” számítanak. Ezeket most diétában kiegészítettem még zsírégetővel és glutaminnal. 

kep_4.jpg

Van példaképed?

Konkrét példaképem nincs, azonban a világhálónak köszönhetően hazai és számos külföldi fitnesz modell, női sportoló életét nyomon követem.

Mit tanácsolnál azoknak, akik most kezdték az edzést, de máris nehézségekbe ütköztek?

Mindenkinek azt tanácsolom, hogy egy saját célt tűzzön ki maga elé, legyen kitartó, türelmes, és legyen határozott. Sose akarjon olyan lenni, mint más, sose hasonlítsa magát máshoz. Saját korlátjait vegye figyelembe és ennek tudatában cselekedjen. Egy életmód megváltoztatása hosszan tartó FOLYAMAT eredménye, melynél a fokozatosság elvét kell követni. Akadályok lesznek, de azokon való átlendülés jelenti az igazi fejlődést. Jó, ha egy hozzáértő ember áll mögöttünk, hiszen ha megakadunk, tovább tud billenteni minket. Néha feszegetni kell a határainkat, de ettől leszünk jobbak, erősebbek. Sosem késő változtatni, ne féljünk a változásoktól, csak a cél lebegjen előttünk.

Milyen terveid vannak a közeljövőben? Gondolkoztál azon, hogy versenyszerűen űzöd ezt a sportot?

Céljaim között jelenleg nem szerepel fitnesz versenyen való szereplés, azonban már sokszor elgondolkoztam rajta. Jelenleg  újra szeretném indítani a blogomat, melyben nem csak az edzéseimről lehet majd olvasni, hanem saját receptgyűjteményemet is meg fogom osztani, illetve edzésvideók szerkesztése, motivációs kisfilmek gyártása is felkerült a listámra.

Anikónak ezúttal is köszönjük a válaszokat és gratulálunk az eredményhez! 

Ha Nektek is van sikertörténetetek vagy csak meg akarjátok mutatni, mennyit fogytatok, izmosodtatok, akkor írjatok nekünk a bodybuilding.blog.hu@gmail.com címre és Te lehetsz a következő Hős a rovatunkban.