Ugrás a tartalomhoz
júl. 26. 2017

Ő a mi Hősünk: Luczi Péter átalakulása

Luczi Péter elsőnek az iskolában álmodozott testépítő versenyekről, ma már a 2018-as versenyszezon lebeg a szeme előtt. A következő interjúban többek között arról is mesél, hogy miként fertőzte meg a testépítés, milyen edzéstervet követ és a diétájába is betekintést nyerhettek.

20170429_142347-collage_1_1.jpg

Mindösszesen 4 hónap telt el a két fotó készítése között

Pár mondatban be tudnád mutatni Magad?

Sziasztok! Luczi Péternek hívnak, Debrecenben élek és lassan a harmincat töltöm. Szeretek főzni, autót vezetni. Ez a kettő mindig megnyugtat :)


Mióta foglalkozol testépítéssel?

Legelőször talán 15-16 évesen fogtam súlyzókat a kezembe.  Megfertőzött ez tény, de sajnos az utána következő évtized nem teljesen tette lehetővé, hogy úgy foglalkozzak ezzel a sporttal, mint ahogy szeretnék, így voltak kisebb, de inkább nagyobb kihagyások J

Aztán 2015-ben jött a fordulópont. Egy régi ismerőssel hozott össze az élet, Török Imivel aki már akkor személyi edzőként dolgozott. Így elkezdtük a közös munkát, ami azóta is töretlen. Sokat köszönhetek neki! :)


Miért kezdtél bele, mi motivált?

Amikor legelőször lementem a terembe, egyszerűen csak izmos szerettem volna lenni. Az iskolában órákon és szünetekben is a gyúrós újságokat bújtuk.

Ma ez már ennél sokkal több. Jelenleg a 2018-as versenyszezon lebeg a szemem előtt.


Milyen magas vagy most és hány kiló?

174 cm magas vagyok és jelenleg kb 76-78 kg.


Mit tartasz a legjobbnak benne?

A testépítés szerintem 0-24-ig tart. Étkezni kell napi 6-7 szer, edzeni és persze pihenni. Mind a hármat szeretem :D


Mit tartasz a legrosszabbnak benne?

A legutóbbi legrosszabb az a diéta utolsó két hete volt. Az nem esett olyan jól :D


Mint minden, ez is lemondásokkal jár. Mennyire sínyli ezt meg az életed (bulik, szociális
elfoglaltságok, magánélet)

Bulizni nem nagyon járok, talán szilveszterkor voltam utoljára a pultot támasztani egy ásványvízzel a kezemben.

Abszolút az életem részévé vált ez a sport. Próbálok mindent ehhez és a hozzá tartozó dolgokhoz igazítani. Napi főzések, kaják bedobozolása amiket aztán viszek magammal. Ha épp úgy alakul, hogy a kocsiban kell egyek egy parkolóban, akkor ott eszek.

Heti 5-6 edzés, sőt diétában még több. Szerintem kicsit talán önzőnek kell lenni ehhez a sporthoz.

sam_7369_1.JPG
Mi a munkád? A munkahelyeden mennyire reklámozod a hobbid és hogy tolerálják ezt?

Jelenleg a Mercedesnél vagyok alkatrész értékesítő.

Minden kollégám tisztában van a hobbimmal. Látták a legutóbbi diéta alatt is, hogy min mentem keresztül, hisz nap mint nap találkoztunk. Egyébként már jól tolerálják, megszűntek a közhelyes „beszólások” is. :) És szerencsére az étkezésemet is meg tudom oldani 2.5 óránként, amit külön köszönök!


Mi a kedvenc gyakorlatod?

Bizonyos időközönként ez változik :D

De jelenleg a merevlábas felhúzás. Azt csípem ;)


Melyik gyakorlatot utálod a legjobban?

Ez is változik néha úgy mint az előző. Vádlizni nem nagyon szeretek mostanában.


Mit érzel eddigi legnagyobb sikerednek?

Egyértelműen a legutóbbi 17 hetes diétámat, amivel sikerült bebizonyítanom, hogy végig tudom csinálni csalás nélkül. És ez kellett ahhoz a formához is, amit eddig soha nem sikerült még produkálni.


Milyen diétával sikerült elérned ezt az eredményt?

Alacsony szénhidrát, egy közepes zsírbevitel és magas fehérje. Heti 6 súlyzós edzés és 5 kardió.


Milyen edzéstervet követsz jelenleg? A teljes testedzéses vagy az osztott edzéstervet
részesíted előnyben?

Jelenleg próbálok minőségi tömeget magamra szedni decemberig. Egy 3 hónapos ciklus vége felé járok, amiben minden negyedik héten óriás szettben edzem az adott napra tartozó izmokat.

Szerintem a teljes testedzés egy teljesen kezdő számára abszolút megfelel. De később intenzitást, terhelést, stb. kell emelni a fejlődés érdekében és ez már egy teljes testedzésnél nem túl reális. Én osztott edzésterv alapján edzek. Így tudom igazán megedzeni az izmokat. Pl. külön van combfeszítő és combhajlító edzésem is.


Fogyasztasz táplálék kiegészítőket? Ha igen, akkor miket?

Természetesen fogyasztok. A multivitamin és protein nálam alap kiegészítőknek számít. Ezeken felül kiegészítésnek van még kálcium-magnézium, króm pikolánát, omega 3 és plusz C-vitamin is.A diéta időszakában ezekhez még csatlakozik a BCAA, glutamin, L-karnitin és a zsírégető.


Mi volt eddig a legnagyobb súly, amit meg tudtál mozgatni és milyen gyakorlat közben?

Talán még soha nem is csináltam egy ismétléses maximumot semmiből. Azt meghagyom az erőemelőknek ;) A merevlábas felhúzásban kezdtem mostanában érezni, hogy erősödök. Legutóbbi edzésen 150kg-ba 6 ismétlés.


Van példaképed?

Bohos Kornél


Mik a jövőbeli terveid?

Az nem titok, hogy a riportban látható képek végeredményét nem feltétlenül csak egy fotózás kedvéért csináltam. Ez amolyan próba-versenydiéta volt, ugyanis egy régi álmomat szeretném valóra váltani. 2018-ban szeretnék elindulni és végre színpadra állni egy testépítő versenyen.

20170429_094417_1.jpg

Péter! Köszönjük, hogy a rendelkezésünkre álltál! Biztosak vagyunk benne, hogy nagyon sok embernek adtál azzal plusz erőt, hogy megmutattad: 17 hét alatt egy jó diétával és kemény edzésekkel mennyit lehet fejlődni. 

Ha Nektek is van sikertörténetetek vagy csak meg akarjátok mutatni, mennyit fogytatok, izmosodtatok, akkor írjatok nekünk a bodybuilding.blog.hu@gmail.com és Te lehetsz a következő Hős a rovatunkban.