Ugrás a tartalomhoz
jún. 14. 2017

Tökéletes reggeli

Nekem a tökéletes reggelim. Elmondom miért! :)

img_4418.JPG

 

A zab a leginkább fehérje dús gabonaféle, s mindemellett a lehető leghasznosabb formában tartalmazza a létfontosságú fehérjeépítő anyagokat is.

A zab élettani hatásai

  • gazdag B-vitaminban és E vitaminban
  • megtalálható benne a vas, kálium, kalcium, Foszfor és Magnézium is
  • nagy a fehérjetartalma
  • regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert
  • gyulladás gátló anyagokat tartalmaz, amely jó hatással van a gyomorra
  • lúgosító hatású
  • rákmegelőző hatású, oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak toxicitását, emellett a benne lévő

Mivel teltségérzetet okoz, ezért a reggelire zabpelyhet fogyasztók kevésbé hajlamosak a délelőtti nassolásra.

A zabpehely rendszeres fogyasztása igen jó hatással lehet az egészség megőrzésére, mivel javíthatja az emésztést és a csontok, továbbá az erek általános állapotát. Fogyasztása minden korosztály számára ajánlott!

Chia mag

A chiamag kifejezetten jó energia- és tápanyagforrás, a magas aminosav- és fehérjetartalma miatt kiváló azoknak, akik intenzíven sportolnak vagy fizikai munkát végeznek. Depresszió ellen is kitűnőmert tele van ómega-3-zsírsavakkal, ami kifejezetten jó a mentális betegségek megelőzésére.

Chiamag a benne lévő antioxidánsokkal lassítja az öregedés folyamatát. Kiváló társ a fogyókúrában, az élelmi rostoknak köszönhetően segíti az emésztést és felpörgeti az anyagcserét.

Sárgabarack

A sárgabarack gyümölcsének legnagyobb része víz, mintegy 85 százalék, szénhidrát-tartalma 8,5 százalék körüli, kevés 1 százaléknyi fehérje, nagyjából ugyanennyi rosttartalma van, zsírtartalma elenyésző. 100 gramm kajszibarack energiatartalma 44-51 kcal. A- és C-vitamin-tartalma (10 mg) igen magas.

Kesudió

Rendkívül sok benne a B2-, B3-, B6- és E-vitamin, ellenben koleszterint nem tartalmaz. Nagy rosttartalma mellett a kesudió segít az érrendszerünk karbantartásában, a koleszterinszintünk normalizálásában. Magas magnéziumtartalmának köszönhetően véd a magas vérnyomástól, a hirtelen fellépő izomgörcsöktől, segít elkerülni a migrént és a fejfájást. Kalciumtartalma védi a csontjainkat és az izmainkat. A kesudió fogyasztása csökkenti az epekő kialakulásának kockázatát is.

Mandula

A mag gazdag rostokban, vitaminokban, ásványi sókban és más vegyi anyagokban, melyek kedvezően befolyásolják az egészségünket. Mértékletes fogyasztása rengeteg betegség, sőt a rák kialakulása ellen is véd.

Fontos energia- és tápanyagforrás. Különösen gazdag olyan egyszeresen telítetlen zsírsavakban, mint például az olajsav, és többszörösen telítetlen zsírsavakban, melyek csökkentik a "rossz" koleszterin szintjét. 

Aszalt vörös áfonya

Sok értékes ásványi anyagot tartalmaz, kalcium, magnézium, kálium, nátrium, vas, cink és mangán, foszfor is van benne. A-, B-, C-, és E-vitaminok gazdag forrása. Flavonoid-tartalmának köszönhetően érvédő hatású, csökkenti az infarktus kialakulásának veszélyét. A szájüregben és a húgyutakon fellelhető egyes baktériumok ellen is bevethető a benne lévő baktériumölő proantocianidin miatt. 

Proteinpor

A fehérjedús ételek termogenikus hatásúak. Mivel a protein feldolgozásához (megemésztéséhez) 30%-kal több energiára van szükség, mint a szénhidrát vagy zsír esetében, a magas fehérje tartalmú ételek fogyasztása gyorsítja az anyagcserét.

Ahhoz is megfelelő mennyiségű és minőségű proteinre van szükség, hogy a zsírraktárak mobilizálódjanak. Ha nem viszel be elegendő fehérjét, a szervezeted inkább az izomszövetek lebontásával fog energiát nyerni.

Posztunkat a GymBeam Sporttáplálék-kiegészítőket forgalmazó webáruház támogatta

gymbeam_also_banner.jpg