Ugrás a tartalomhoz
sze. 02. 2015

Kapcsolatpocak

A minap olvastam egy cikket arról, hogy a párkapcsolatban élők 80%-a elhízik a kapcsolat során. Elgondolkodtam. Mivel ránk ez nem érvényes, inkább azon járt az agyam, hogy mi az, ami miatt mi mások vagyunk. A hozzáállásunk? A sport iránti szeretetünk? A fanatizmusunk? A másiknak tetszeni vágyás? A nevelés? A személyiségünk?  Végül rájöttem, hogy mindezek együttesen szerepet játszanak abban, hogy nem csak nem hízunk el egymás mellett, de folyamatosan célokat állítunk magunk elé és azokat többé- kevésbé el is érjük.

measuring-your-waist.jpg

Amíg nem voltál…

Tény, hogy amíg egyedül éltem, az életem a fitnessnek áldoztam, akkoriban sokkal egyszerűbb volt beosztani az időmet, mivel a 100%-át csakis magamra töltöttem, akkor mentem le edzeni, amikor akartam, akkor főztem, amikor időm engedte és amikor kedvem tartotta, nem akkor, amikor elfogyott.
Igen, sokkal jobban tudtam magamra koncentrálni, de annak ellenére nem tettem. Lelkileg össze voltam törve, a gondolataim elől a konditerembe menekültem és azon kívül kimentem még munka előtt vagy után (volt úgy, hogy mindkettő) futni a nem mesze lévő futópályára. Akkor ettem, amikor már feltűnt, hogy kéne, hiszen egész nap nem ettem semmit és már a fél nap eltelt, a súlyom lecsökkent az egészséges 50-ről 42kg-ra, bár szép kockás volt a hasam, amit amúgy senki sem látott a pólóm alatt, úgy néztem ki, mintha beteg lennék. És tény, betegnek is éreztem magam. Lelkibetegnek.

Párkapcsolat = Elhízás (?)

Tény, hogy nagy hatással vannak egymásra a párkapcsolatban élők, de kérdezem én: Rendben van, hogy a párod nagyobb hatással van rád, mint önmagad? Nem, nincs rendben.
Egy fontos tény van, amit szem előtt kell tartani, főleg nekünk, nőknek: „TE vagy az egyetlen, akivel az egész életed le kell élned!” Ha nem magadnak akarsz megfelelni, hanem bárki másnak, ha nem magadért cselekedsz, hanem a más örömét szolgálod vele, ha elsősorban nem magadnak akarsz tetszeni, hanem másnak (vagy még annak sem), sosem leszel igazán elégedett és boldog.

Nincs baj azzal, ha esténként kiültök együtt a teraszra/ erkélyre borozgatni és közben szőlőt, sajtot csipegettek, sőt, azzal sincs baj, ha egy randi során beültök hamburgerezni. A gond akkor van, ha elkényelmesedsz. Ha azt mondod: „Már megszereztem, minek harcoljak érte?” és az egy-egy randi alkalmak során fogyasztott pizzák mindennapossá válnak, csak mert mindketten úgy szerettek enni. Ne érte tedd, tedd magadért!

Sajnos tény, hogy minél idősebbek vagyunk, annál könnyebben ragadnak ránk a felesleges kilók, amikkel ha nem tesz az ember semmit, könnyen elveszíthetjük felettük az uralmat.

couple-eating-a-cupcake-together.jpg

Hidd el, nem lesz jó! Se neked, se neki, se nektek! De főleg Neked!

A rózsaszín szemüveg nem tart örökké és annak hiányában az ember meglátja azt is, amit addig esetleg nem. Amikor majd megnézi a sportos, karcsú lányokat a városban sétálgatva, miközben ott állsz mellette, hidd el, össze fogja törni az önbizalmad és rájössz, hogy változtatni kell.
Persze, mivel egy ilyen világban élünk, nagy hatással van az életünkre az, hogy nézünk ki, tagadhatatlan, azonban elsősorban nem ezt kéne figyelembe venni, hanem az egészségünket. Ne várjuk ki azt, hogy egy busz után futás teljesen kikészítsen minket, kifogjon rajtunk 3 emeletnyi lépcső és a falási rohamok után fél napot a mosdóban töltsünk vagy épp lihegve az irodai székben levegő után kapkodva.

Így egyszerűbb…

Ha fenntartható, egészséges külsőre vágysz, felejtsd el a diétát! Amire első sorban szükséged van, az az AKARAT. Ha te nem akarod és nyűgnek érzed, soha nem fogsz tudni átállni. Amit tenned kell: életmódot váltani. Főzni magadnak, sportolni és leszokni a boltban kapható édességekről. Mindez kicsit sem nehéz, sőt! Amint meglátod munkád eredményét, még motiváltabbá tesz és arra ösztönöz majd, hogy még jobb légy, új célokat tűzz ki magadnak és azokat el is érd.
A piacon számtalan olyan termék van, amivel helyettesítheted a kedvenc bűnöző ételeidet, amiből ugyan olyan édes és finom sütiket készíthetsz, amiket eddig ettél. Csupán annyi a siker kulcsa, hogy elhatározod, változtatsz.

Összefoglalva

Párkapcsolatban élni nem arról szól, hogy 2 lehetőséged lenne: elhízol vagy mindenről lemondasz és sanyargatod magad. A párod lesz a legboldogabb, ha nekiállsz főzni és mindig lesz kaja a hűtőben és mindemellett egy bombanőt tudhat maga mellett. Neked pedig tény, hogy idődbe és energiába kerül majd, de ne feledd: magadért teszed és egy boldog, kiegyensúlyozott életért!

süti beállítások módosítása